• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403060804943
  • خبرنگار : 50976

شهردار شیراز:

بودجه عمرانی شهرداری شیراز ۷ برابر شده است

بودجه عمرانی شهرداری شیراز ۷ برابر شده است

ایسنا/فارس شهردار کلان‌شهر شیراز از افزایش ۷ برابر بودجه عمرانی شهرداری در دوره کنونی شورای شهر خبر داد.

محمد حسن اسدی امروز، ۸ شهریورماه در همایش تجلیل از کارآفرینان گروه‌های جهادی شهر شیراز و آیین آغاز عملیات اجرایی مرمت ۵۰۰ واحد مسکن محرومین شهر شیراز که در سالن اجلاس پارک علم و فناوری فارس واقع در شهرک آرین برگزار شد، بیان کرد: آن چیزی که برای این جلسه مطرح است، رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار و ساماندهی حاشیه نشینی است.

وی با بیان اینکه حاشیه‌نشینی به عنوان یک معضل در کل دنیا محسوب می‌شود، گفت: با اینکه در کشور ما نزدیک به ۲۰ میلیون نفر حاشیه‌نشین هستند اما شهر شیراز نسبت به بقیه شهرها وضعیت بسیار بهتر و مشکلاتی به نسبت کمتر دارد.

اسدی در رابطه با فعالیت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: در ابتدای شورای ششم اعتبارات عمرانی شهرداری شیراز زیر ۶۰ درصد و اعتبارات جاری بیش از ۴۰ درصد بود و امروز اعتبارات عمرانی حدود ۸۰ درصد و اعتبارات جاری ۲۰ درصد است، همچنین بودجه عمرانی شهرداری شیراز در دوره فعلی شورا و شهرداری نزدیک به ۷۰۰ درصد اضافه یعنی ۷ برابر شده است.

وی اظهار کرد: نزدیک به ۲۵ الی ۲۶ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی شهرداری شیراز است که در برنامه افق شیراز ۱۴۰۴، ۳ درصد از کل بودجه شهرداری و بودجه عمرانی شیراز به محرومیت‌زدایی اختصاص پیدا می‌کند.

اسدی ادامه داد: این ۳ درصد باید صرف محله‌محوری و مسجد محوری شود و شهرداری بر اساس همین سیاست و رویکرد کار خود را جلو خواهد برد.

شهردار شیراز بیان کرد: امروز در جای جای شهر شیراز پروژه‌های متعدد عمرانی، زیرساختی، خدمات شهری، فرهنگی، گردشگری و غیره در شرف اجرا است و به نوعی شهر تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده است.

اسدی اظهار کرد: قطعاً گروه‌های جهادی و تلاش‌گرانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند بیشترین نقش خود را در محلات و مناطق ایفا می‌کنند و ما از دور و نزدیک شاهد همراهی و تلاش آن‌ها هستیم.

شهردار شیراز تصریح کرد: قرار بود در هفته دولت شهرداری در یک اقدام بی‌سابقه و جهادی مبادرت به تهیه بسته ۱۰۰ همتی کند که این اقدام به هفته آینده موکول شد.

وی در پایان با بیان اینکه در راستای محرومیت‌زدایی قدم‌های موثری برداشته شده است، گفت: با استمرار این برنامه‌ها می‌توانیم غبار محرومیت را از چهره شهر شیراز کم کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۰ ۰۸:۲۸

به نوبه خودم دست شهردار رو میبوسم و از زحمات شان تشکر میکنم