• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403060804941
  • خبرنگار : 50646

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد گیلان:

تقویت معنویت در جامعه دستاورد مهم جشنواره امامت و مهدویت است

تقویت معنویت در جامعه دستاورد مهم جشنواره امامت و مهدویت است

ایسنا/گیلان معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان از دستاوردهای برگزاری جشنواره امامت و مهدویت را تقویت معنویت در جامعه برشمرد و گفت: امروز رسانه می‌تواند یک ابزار بسیار کارآمد برای انتقال مفاهیم و مباحث فرهنگی در جامعه اسلامی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قاسم قاسمی امروز هشتم شهریور ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره امامت و مهدویت در استان گیلان، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره در استان گیلان می‌تواند دستاوردهای خیلی خوبی به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه بحث معنویت امروز در دنیای پست مدرن یکی از خلأهایی است که حتی جوامع غربی نیز از این خلأ رنج می‌برند، افزود: وقتی جشنواره امامت و مهدویت موفق است که بتواند جوانان را هر چه بیشتر با مسئله امامت و مهدویت آشنا کند.

دبیر جشنواره بین المللی امامت و مهدویت در استان گیلان، با تقدیر از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، اطلاع رسانی را امری مهم در برگزاری این جشنواره برشمرد و تاکید کرد: امروز رسانه می‌تواند یک ابزار بسیار کارآمد برای انتقال مفاهیم و مباحث فرهنگی در جامعه اسلامی باشد.

دکتر قاسمی تصریح کرد: برگزاری جشنواره امامت و مهدویت دستاوردهای بسیار مهمی دارد و یکی از موضوعاتی که جزء اصول دین ما نیز محسوب می‌شود مسئله امامت و جانشینی پیامبر اکرم (ص) و در نهایت امام زمان (عج) است.

وی از دستاوردهای ویژه این جشنواره را شناسایی مردم نسبت به امام زمان(عج) و در نهایت انس و الفت نسبت به امام غایب منتظر و تقویت معنویت در جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، برشمرد.

عضو هیات علمی واحد رشت در خصوص اقدامات انجام شده، خاطرنشان کرد: ماموریت دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در برگزاری جشنواره، انتخاب کتاب سال مهدوی است و امسال نیز به این جشنواره، مقالات و پایان نامه‌ها و رساله دکتری نیز اضافه شده که اطلاع رسانی می‌شود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این جشنواره را افتتاح دبیرخانه جشنواره برشمرد و گفت: این مهم با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و جمعی از معاونین و مدیران این دانشگاه انجام شد.

دکتر قاسمی افزود: رونمایی از پوستر جشنواره در دستور کار دبیرخانه جشنواره قرار گرفت که طی برنامه ریزی انجام شده توسط آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و دیگر مسئولین استانی انجام می‌شود.

وی افزود: دبیرخانه جشنواره در ماه گذشته با صدور احکام مجموعه همکارانی که در این برنامه نقش اثرگذار و به سزایی دارند، به کار خود ادامه داد و درحال حاضر با پیگیری و شناسایی خادمان مهدویت و امامت در گیلان که هم شخصیت دارند و هم به لحاظ سن ، عمر خود را به پای مسئله امامت و مهدویت گذاشتند، بتوانیم از آنان در مراسم اختتامیه جشنواره تجلیل کنیم، البته در مراسم اختتامیه جشنواره سال گذشته از سه تن از شخصیت‌ها و علمای نخبه نیز تجلیل شد.

دبیر جشنواره استان گیلان با اشاره به برنامه‌ریزی برای دعوت از سخنران در مراسم اختتامیه، از مشارکت ادارات و سازمان‌ها با ستاد برگزاری جشنواره تقدیر کرد و گفت: در استان گیلان باید همیاری کامل دستگاه‌ها و عوامل اجرایی استانی با ستاد برگزاری جشنواره وجود داشته باشد و در این ارتباط نشست‌هایی را دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با ادارات و ارگان‌ها داشته تا بتواند با مشارکت این سازمان‌ها، در هر چه پربارتر کردن این جشنواره کوشا باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha