• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403060804940
  • خبرنگار : 50040

رئیس کمیته امداد:

دموکراسی واقعی در ایران وجود دارد / دشمن شناسی از اصول انقلاب اسلامی است

دموکراسی واقعی در ایران وجود دارد / دشمن شناسی از اصول انقلاب اسلامی است

ایسنا/گیلان رئیس کمیته امداد از شهیدان رجایی و باهنر به‌عنوان الگوهای مدیریت دینی و اسلامی یاد کرد و گفت: مسئولان نظام الگوی مدیریت اسلامی شهید رجایی و باهنر و آیت الله رئیسی را در خدمتگزاری به مردم مورد توجه قرار دهند.

سید مرتضی بختیاری امروز (هشتم شهریور ماه) در مراسم محوری چهل وسومین سالگرد شهیدان رجایی و باهنر و بزرگداشت یاد و خاطره شهید جمهور و شهدای خدمت استان گیلان که در مصلای رشت برگزار شد، از شهیدان رجایی و باهنر به‌عنوان الگوهای مدیریت دینی و اسلامی یاد کرد و گفت: حادثه انفجار دفتر نخست  وزیری به‌دست پلید منافقین انجام شد، این سازمان جهنمی پرورش یافته در دامن آمریکای خونخوار بوده که دستش تا مرفق به خون مردم مظلوم جهان آغشته است.

وی با اشاره به جنایت های اسرائیل غاصب به‌عنوان یکی دیگر از دست پرورده های آمریکا علیه کودکان و مردان و زنان غزه، افزود: آمریکا ظلم و جنایت خود را در جای جای دنیا نشان داده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آیت الله رئیسی به‌عنوان سید شهدای خدمت یاد کرد و ادامه داد: شهید رئیسی سید محرومان بود.

او اظهار کرد: آفرین به مردم ایثارگر و ولایتمدار استان گیلان که در کنار تقدیم ۸۰۰۰ شهید، در حوزه کارگزاری نیز ۲۵۷ شهید را از قشر کارمند تقدیم کرده است.

وی به بازخوانی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: یکی از اصول انقلاب اسلامی ایران که به دست توانمند معمار کبیر انقلاب از همان آغاز نهضتش رقم خورد و ناشی از دید الهی ایشان بود، اتکا به رای مردم است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به حمله ناجوانمردانه دشمنان به اصول نظام، بیان کرد: علامه مطهری در یکی از سخنرانی های خود در سال ۱۳۵۷ چهار ویژگی را در امام دید که یکی از آن ویژگی ها، اعتماد به مردم و احترام به مردم بود.

وی یکی از اصول انقلاب را جمهور یعنی مردم دانست و اظهار کرد: امام در همان قدم اول که بعد از ۱۵ سال به میهن اسلامی بازگشت، در بهشت زهرا به صراحت فرمود که با اتکا به مردم و به‌خاطر مردم، دولت تعیین می کند. در واقع، امام راحل با اتکا به مردم تصمیم سازی و تصمیم گیری می کرد و زمانی که شورای انقلاب را تعیین فرمود، اعلام کرد که به اتکای مردم حکومت در نظام اسلامی را تشکیل خواهد داد.

بختیاری با اشاره به راهپیمایی تاسوعا و عاشورای حسینی در سال ۱۳۵۷ که به تعبیر امام به‌مثابه یک رفراندوم بود، گفت: از جمعیت ۳۶ - ۳۷ میلیون نفری ایران در آن روز، کسی در داخل خانه نماند و همه به خیابان ها آمدند و از امام دفاع کردند. امام خمینی (ره) با آن اقتدار معنوی و علمی و محبوبیتی که بین مردم داشت، در تشکیل حکومت نظام جمهوری اسلامی متکی به آرای مردم بود و بعد از پیروزی انقلاب نیز شاهد برگزاری انتخابات در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ بودیم. در واقع، امام بعد از سقوط نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی به دست مردم، نظام جمهوری اسلامی را به رای گذاشت تا مردم خودشان نظام‌شان را انتخاب و حکومت عدل علوی را پیاده کنند.

وی با بیان اینکه مردم ایران در فروردین ۱۳۵۸ پای صندوق های رای آمدند و بالغ بر ۹۸.۹ درصد به جمهوری اسلامی رای دادند، ادامه داد: با رای مردم بود که سلطه ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی از بین رفت و نظام عدل اسلامی در این کشور برقرار شد.

رئیس کمیته امداد گام بعدی امام را در رابطه با قانون اساسی دانست و افزود: قانون اساسی مشروطه جوابگوی جمهوری اسلامی نبود و باید یک قانون اساسی متناسب با شعارهای انقلابی مردم تدوین می شد، زیرا مردم دنبال نظامی بودند که مبتنی بر معارف اسلامی و قرآنی باشد. لذا با فرمان امام خبرگان تدوین قانون اساسی معرفی شدند و مردم به آنها رای دادند. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با رای خبرگان تدوین قانون اساسی نهایی شد و به استحضار امام رسید، اما امام با دوربینی و آینده نگری الهی که داشت و در عین حال که می توانست این قانون را تصویب کند، مجددا قانون اساسی را به رای مردم گذاشت و مردم نیز بالغ بر ۹۸ درصد به این قانون که بهترین و قوی ترین و مهمترین قانون و منشور برای اداره هر کشوری است، رای دادند.

وی قدم سوم امام را انتخاب نمایندگان مجلس برای تدوین قوانین متناسب با قانون اساسی و پس از آن تعیین شورای نگهبان دانست و تاکید کرد: اولین مجلس با رای مردم تشکیل شد که در قدم اول مجلس شورای ملی را به مجلس شورای اسلامی تبدیل کردند. شاهد انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هر چهار سال هستیم و کاندیداها خود را در معرض رای مردم قرار می دهند.

بختیاری با بیان اینکه شورای نگهبان به استناد قانون اساسی بر تطابق قوانین با مبانی اسلامی و فقهی نظارت دارد، گفت: شش تن از فقها و شش تن از حقوقدارانان براساس قانون اساسی بر قوانین مجلس شورای اسلامی نظارت دارند. البته برای حل اختلاف در مراحل اجرای قوانین، قانون اساسی مجمع تشخیص مصلحت نظام را پیش بینی کرد که این قانون نیز به رای مردم گذاشته شد.

وی جمهوری اسلامی ایران را مبتنی بر رای مردم دانست و بیان کرد: دشمنانی که از نظام شاهنشاهی حمایت می کردند، از نظام اسلامی سیلی خورده بودند و نتوانستند در مقابل قدرت مردم و رهبری معمار کبیر انقلاب بایستند و این پیروزی وعده الهی است.

رئیس کمیته امداد قصص قرآنی را بصیرت‌افزا دانست و گفت: داستان های قرآن، کلام خداست که بر پیامبر (ص) نازل شده و این داستان ها ساده نیستند و ما را هدایت می کنند. فرعون در برابر حضرت موسی (ع) به‌عنوان پیامبر ایستاد و از همه اهرم ها برای کوبیدن نهضت حضرت موسی (ع) استفاده کرد، امروز هم آمریکا برای کوبیدن نهضت انقلاب اسلامی از همان اهرم ها استفاده می کند.

بختیاری با بیان اینکه دموکراسی واقعی در ایران وجود دارد، بیان کرد: منافقین پلید در سال ۱۳۶۰ و همدستان آنها با استفاده از بلندگوهای تبلیغاتی کشورهای ابرقدرت رسماً اعلام می کردند که نظام اسلامی، نظام دیکتاتوری است، اما خودشان دیکتاتور واقعی هستند، زیرا جمهوری اسلامی هیچ قدمی را بدون رای مردم برنداشته و می توانیم ادعا کنیم تنها کشور در دنیا هستیم که قدم به قدم برای اداره کشور به رای مردم اتکا داریم.

وی با اشاره به شهادت شهیدان رجایی و باهنر در هشتم شهریور ماه ۱۳۶۰، اظهار کرد: این دو شهید عزیز مصداق بارز مدیریت توانا، دینی و اسلامی مبتنی بر منشور حکومت علوی بودند که در نامه مولا علی (ع) به مالک اشتر آمده است، به همین دلیل، منافقیم پلید آنها را از سر راه خود برداشتند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه انقلاب اسلامی منافع استکبار را به هم ریخت، گفت: به گفته تحلیلگران جهان، انقلاب اسلامی بزرگترین زلزله قرن بیستم بود و همین مسئله، آمریکا را نگران می کرد. معمار کبیر انقلاب که پرورش یافته مکتب قال باقر و قال صادق بود، به‌عنوان یک مرجع فقیه جامع الاشرایط نظام اسلامی را بر پا کرد و قدم به قدم این نظام را با رای مردم پیش برد و این تفکر امام تودهنی محکمی به استکبار و در راس آن آمریکا بود که می گفت در ایران استبداد و خفقان است و هنوز هم در داخل و خارج از همین ادبیات علیه جمهوری اسلامی استفاده می کنند.

بختیاری با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی، ادامه داد: دشمن در برابر شهید مظلوم آیت الله بهشتی موضع گیری کرد و برچسب استبداد رای و قدرت طلبی و فرصت طلبی را به شهید بهشتی زد، زمانی که شهید بهشتی هفتم تیر سال ۱۳۶۰ به شهادت رسید، امام فرمود که شهادتش در برابر مظلومیتش ناچیز است.

وی با اشاره به نقش سازمان منافقین در ترور شهید بهشتی، اظهار کرد: این سازمان همچنان مورد حمایت آمریکاست. بنابراین دشمن شناسی یکی از اصول انقلاب اسلامی است و همان‌طور که امام عزیز و مقام معظم رهبری فرمودند برای تداوم استقامت و مقاومت در برابر دشمنان، باید دشمن شناس باشیم و این دشمن شناسی از تاکیدات مولا علی (ع) در نهج البلاغه است.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه امام علی (ع) به طرفداری مردم از حق اعتقاد داشت، گفت: امام علی (ع) فرمود اگر باطل با لباس باطل بیاید و حق با لباس حق، نگران نیستم، زیرا مردم انتخاب خوب و درست می کنند، اما نگرانی علی اینجاست که باطل با لباس حق وارد میدان می شود. باید خودمان را از خدعه دشمن برهانیم، امروز آمریکا جنایت های فراوانی را در غزه مرتکب می شود و حاضر نیست که اعلام آتش بس کند، زیرا می داند که جبهه مقاومت ریشه آنها را خواهد کند و این وعده الهی مشروط به استقامت محقق می شود.

وی پیروزی نهایی ملت قهرمان ایران و ملت قهرمان فلسطین و حزب الله لبنان و ملت قهرمان یمن را وعده الهی دانست و بیان کرد: اگرچه آمریکا و انگلیس مراکز اقتصادی یمن را بمباران می کنند، اما وعده الهی تغییرناپذیر است و بصیرت و مقاومت و استقامت جبهه مقاومت نیز سر جای خودش است.

او خداوند را پشتیبان انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در سراسر جهان دانست و گفت: شهید رجایی برای امرار معاش دست فروشی می‌کرد و از این جایگاه رئیس جمهور شد. آیت الله رئیسی نیز به‌عنوان سید محرومان شبیه ترین عملکرد را به شهید رجایی داشت.

وی مدت خدمت شهید رجایی را حدود سه ماه دانست و با اشاره به اینکه شهید رئیسی نیز ۳۳ ماه رئیس جمهور بود، ادامه داد: آیت الله رئیسی در کودکی از نعمت پدر محروم شد و با کار و تلاش زندگی خود را اداره می کرد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به ویژگی شهید رجایی در مدیریت اسلامی، اظهار کرد: بنی صدر خیانتکار برای زمین زدن دولت شهید رجایی هر کاری می کرد، اما به گفته خود شهید، زمانی که عرصه بر او تنگ می شد، با خدا خلوت می کرد و دو رکعت نماز می خواند و از خدا استمداد می طلبید و پاسخ می گرفت. همچنین شهید رجایی دیدار با امام خمینی (ره) را راهگشای امور و عامل رفع خستگی می دانست.

وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی در تمام دوران مدیریتش حرف از ناامیدی نمی زد، گفت: شهید رئیسی ایجاد یأس و ناامیدی در مردم را گناه کبیره می دانست و همان‌گونه که شهید رجایی مرید و سرباز امام بود، شهید رئیسی نیز مرید امام بزرگوار و سرباز رهبری بود و حرفی نمی زد که در جامعه ناامیدی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه خدمتگزاری و صداقت و پرکاری شهید رئیسی بارز بود، بیان کرد: شهید رئیسی در مسائل خارجی از همه فرصت ها به بهترین وجه استفاده کرد و آثار ارزشمند و با برکتی را برای کشور رقم زد که هم برای امروز و هم برای فردا لازم است و توانست ایران را در چشم رجال سیاسی دنیا بزرگتر و برجسته تر کند، زیرا در اظهاراتش انقلاب اسلامی و ملت ایران را درست شناساند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اهمیت کرامت و حرمت مردم و جوانان در نزد شهید رئیسی، اظهار کرد: شهید جمهور به جوانان میدان می داد به آنها اعتماد می کرد. آیت الله رئیسی با کسانی که به او بدی کرده بودند، با کرامت برخورد می کرد و این درس اخلاق و مدیریت دینی است. این شهید بزرگوار به لبخند دشمن اعتماد نداشت و اهل خلوت با خدا بود. در واقع، همین تهجد و خلوت با خدا به او توان می داد تا در مسیر خدمتگزاری خسته نشود، زیرا هر خدمتی که انجام می داد او را به خدا نزدیک می کرد. شهید رئیسی عاشق خدا بود و برای اینکه به خدا نزدیک شود، شب و روزش را برای مردم گذاشته بود.

وی با اشاره به تاکید حضرت علی (ع) در عهدنامه مالک اشتر بر لزوم توجه به توده مردم و دوری از ویژه خوارها، گفت: شهید رئیسی در همین مسیر حرکت می کرد، زیرا خداباور و خدایاور و خداترس بود و ایمان و اعتقاد راسخ به نصرت الهی داشت. در واقع آثار تربیت قرآنی در ایشان کاملاً مشهود بود.

بختیاری اضافه کرد: برای دولت چهاردهم که دولت وفاق ملی نامگذاری شده است، دعا می کنیم تا در مسیر خدمت به مردم حرکت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha