• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403060804912
  • خبرنگار : 50188

۴ درصد دانش‌آموزان رفسنجان بی‌بضاعت هستند

۴ درصد دانش‌آموزان رفسنجان بی‌بضاعت هستند

ایسنا/کرمان فرماندار رفسنجان با اشاره به وجود ۶۰ هزار دانش‌آموز در مدارس شهرستان، گفت: از این تعداد ۲۰۰۰ نفر معادل چهار درصد دانش‌آموزان در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم بی‌بضاعت و نیازمند هستند.

حسین رضایی امروز هشتم شهریورماه در جلسه شورای آموزش و پرورش رفسنجان اظهار کرد: در این شهرستان ۶۰ هزار دانش‌آموز در بیش از ۴۸۰ مدرسه تحصیل می‌کنند که علاوه بر بی‌بضاعتی چهار درصد آن‌ها، مشکل کمبود فضاهای آموزشی و نیز مدارس فرسوده وجود دارد.

وی ادامه داد: از سال‌ها پیش خیران در مدرسه‌سازی پیشتاز بودند و در حال حاضر نیاز به ساماندهی وضعیت مدارس موجود و همچنین تکمیل فضاهای آموزشی نیمه‌تمام داریم تا وضعیت آموزشی رو به بهبودی برود.

وی تصریح کرد: در این زمینه علاوه بر لزوم پیگیری‌های جذب اعتبارات استانی و ملی نیاز به حمایت بخش خصوصی و نیز خیران احساس می‌شود.

رضایی بیان کرد: برای تامین اقلام لوازم‌التحریر و مایحتاج دانش‌آموزان، اصناف هم بایستی پای کار بیایند.

فرماندار رفسنجان گفت: در سال جاری ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیشنهادی مورد نیاز برای بهبود وضعیت آموزشی شهرستان(آموزش و پرورش نواحی نوق، کشکوئیه و رفسنجان) به استان ارائه‌شده که پیگیر جذب آن خواهیم بود تا نسل آینده بدون دغدغه خاطر بتوانند مسیر تحصیل و علم‌آموزی را طی کنند.

حجت الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان هم در این نشست اظهار کرد: باید ساز و کار برای تامین مایحتاج و اقلام مورد نیاز دانش آموزان کم بضاعت فراهم شود، این قشر توجه بیشتری لازم دارد زیرا توجه به نسل محصل، می‌تواند آینده کشور را تضمین کند.

وی برای تامین بخشی از بودجه مورد نیاز این دانش آموزان توسط دفتر امام جمعه اعلام آمادگی کرد.

حسین محققی مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز گفت: برای تکمیل بخشی از مدارس نیمه‌تمام، احداث و تجهیز کارگاه آموزشی و مهارت‌آموزی ویژه نسل جوان و محصل و همچنین کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت حمایت‌های لازم را از ناحیه معادن تقدیم خواهیم کرد.

فضاهای نامناسب آموزشی رفسنجان و تاکید بر جذب اعتبارات

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان هم در این نشست ضمن تسلیت به مناسبت دهه آخر ماه صفر، اظهار کرد: رفسنجان سال‌ها با عنوان برخورداری از بیشتر منافع کشوری و استانی محروم بوده در حالی‌که وضعیت مدارس، فضاهای آموزشی، وضعیت دانش آموزان حاشیه شهر و البته دانش‌آموزان اتباع بیگانه شهرستان نامناسب و اعتبارات هم برای بهبود وضعیت ناچیز است.

حسین شفیعی با بیان این‌که سال گذشته فقط ۳۰ میلیارد ریال از بودجه استانی به آموزش و پرورش رفسنجان اختصاص یافت و البته این بودجه ناچیز بوده، افزود: این در حالیست که شهرستان‌های دیگر در استان کرمان بیش از این آمار بودجه‌ای را در حوزه آموزش و پرورش جذب کردند.

وی تصریح کرد: با اینکه صنعت مس و خیران به حوزه آموزشی شهرستان کمک می‌کنند اما نیاز به حمایت نماینده مجلس شورای اسلامی و دیگر ارگان‌ها در این خصوص داریم.

شفیعی نیازمندی به حداقل ۳۵ مرکز آموزشی در شهرستان را مطرح کرد و افزود: برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری برای پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان کم‌بضاعت، ساخت کارگاه هنرستان و فضای آموزشی در محل سرچشمه رفسنجان و تکمیل دو باب مدرسه که سال‌ها مصوب شورای آموزش و پرورش بوده، از نیازهای اساسی شهرستان هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha