• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403060804874
  • خبرنگار : 50963

معاون استاندار بوشهر:

روابط اقتصادی و تجاری ایران با عربستان توسعه می‌یابد

روابط اقتصادی و تجاری ایران با عربستان توسعه می‌یابد

ایسنا/بوشهر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: با مذاکرات مسئولان استان بوشهر و مکاتبات وزارت امور خارجه با دولت عربستان، روابط اقتصادی و تجاری بوشهر با عربستان بویژه در بندر دمام توسعه می‌یابد.

علی باستین امروز (هشتم شهریور ماه) در آیین افتتاح طرح‌های هفته دولت در شهرستان دیر و کنگان ظرفیت این دو شهرستان را در حوزه تجارت، کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن دانست و اظهار کرد: در دولت آیت‌الله رئیسی، بیش از یک میلیون تن کالا به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار از بنادر دیر و کنگان صادر شد.

وی با بیان اینکه دو بندر دیر و کنگان در زمینه صادرات، واردات و ترانزیت فعالند، ادامه داد: دیر و کنگان به بنادر ترانزیتی و صادراتی تبدیل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر به ترانزیت ۵۰۰۰ راس دام زنده و ۷۰۰ دستگاه خودرو سواری، ون و اتوبوس از بنادر دیر و کنگان اشاره و بیان کرد: طرح‌های توسعه زیرساخت بنادر دیر و کنگان آغاز شده و در این راستا ضمن توسعه موج‌شکن و افزایش مساحت حوضچه بندر کنگان، سه هکتار محوطه‌سازی و اسکله‌های تجاری در بندر دیر افتتاح شده یا در حال اجراست.

باستین به ایجاد ساختمان‌های قرنطینه، بهداشت، استاندارد، دامپزشکی و گذرنامه در بنادر دیر و کنگان اشاره کرد و گفت: این مراکز شبانه‌روز فعالیت می‌کنند.

وی از مشارکت سرمایه‌گذاران قطری در توسعه بندر دیر خبر داد و اظهار کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه در راستای توسعه مبادلات تجاری، سرمایه‌گذاران قطری در توسعه زیرساخت‌های بندر دیر مشارکت می‌کنند.

او با اشاره به اینکه ۲۶۰ هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان دیر تحت پوشش آبیاری تحت فشار است، گفت: طرح‌های آبیاری تحت فشار با اعتبار ۱۴۵ میلیارد تومان در اراضی کشاورزی دیر اجرایی شده است.

باستین با اشاره به صادرات ۱۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی از طریق بنادر دیر و کنگان، بیان کرد: در سه سال گذشته، ۵۳ جواز تأسیس صنعتی در شهرستان‌های دیر و کنگان صادر شده است که ۲۴۰۰ میلیارد تومان در این طرح‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی از صدور مجوز ساخت کارخانه سیمان سفید در بندر دیر خبر داد و اظهار کرد: به‌زودی با حجم سرمایه‌گذاری ۲۰۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۳۰۰ نفر عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

او کلنگ‌زنی کارخانه سیمان سفید، افتتاح و آغاز ساخت مجتمع خدمات رفاهی بین راهی، افتتاح سه طرح پرورش ماهی در قفس، طرح تولیدی، افتتاح بسته‌بندی تخم مرغ با ظرفیت ۱۸۰۰ تن، بهره‌برداری از مرکز گردشگری و هتل را از جمله طرح‌های هفته دولت در بنادر دیر و کنگان اعلام کرد.

وی منابع تسهیلات تکلیفی استان بوشهر را ۲۱۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از سرمایه‌گذاران و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام دانست و گفت: ۱۲۹۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره برای طرح‌های کوچک و خرد تولیدی و اشتغال‌زایی به استان بوشهر اختصاص یافته است که به‌صورت هدفمند برای اشتغال پایدار، بویژه در راه‌اندازی نیروگاه برق خورشیدی و پرورش ماهی در نقاط ساحلی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha