• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403060804861
  • خبرنگار : 50295

تحویل ۱۷ پروژه نوسازی تا نیمه دوم مهر ماه

تحویل ۱۷ پروژه نوسازی تا نیمه دوم مهر ماه

ایسنا/زنجان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: با تحویل ۱۷ پروژه به آموزش‌ و پرورش از اول شهریور تا نیمه‌ دوم مهر ماه، ۱۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع به فضای آموزشی استان اضافه می‌شود.

حمیدرضا اسلامی امروز (پنجشنبه، هشتم شهریور ماه) در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان که در استانداری زنجان برگزار شد، اظهار کرد: از پروژه‌های تحویل داده‌شده به آموزش و پرورش، پنج پروژه در شهر زنجان، سه پروژه در ماهنشان، شش پروژه در خدابنده، دو پروژه در طارم و یک پروژه در ابهر خواهد بود. 

او با تاکید بر لزوم اجرای طرح‌ شهید عجمیان، بیان کرد: اهداف برگزاری این طرح رنگ‌آمیزی، تعویض زیره و رویه‌های نیمکت‌ها و بهسازی و شاداب‌سازی مراکز آموزشی است که در اجرای این طرح، از گروه‌های جهادی، اولیای مربیان و خود دانش‌آموزان و ... استفاده می‌شود.

وی با اشاره به احداث استخر دانش‌آموزی مجموعه مظفری زنجان به‌عنوان پروژه شاخص استان از پیشرفت ۹۸ درصدی آن خبر داد و گفت: مجموعه مظفری چند سال است به‌صورت نیمه‌کاره رها شده بود که با کمک آموزش و پرورش استان زنجان بخش‌های مختلف این مجموعه از جمله سالن والیبال در حال احداث و تکمیل است.

اسلامی با اشاره به چهار مرحله توزیع تجهیزات، اظهار کرد: در مرحله اول و دوم به ترتیب ۳۳ میلیارد ریال و ۷۲ میلیارد ریال توزیع شده است. در مرحله سوم که در نیمه شهریور به‌صورت توزیع استانی خواهد بود، بالغ بر ۱۱۵ میلیارد ریال تجهیزات توزیع خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان درباره سرانه فضای آموزش استان، گفت: این مقدار در استان ۶/۰۱ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است. متوسط کشوری ۵/۶۴ مترمربع است. سرانه شهری در استان زنجان ۴/۱ مترمربع و سرانه شهری در شهر زنجان ۳/۳ مترمربع است‌. این مقادیر نشان از کمبود سرانه فضای آموزشی برای دانش‌آموزان شهر زنجان دارد و باید حوزه‌های شهری از نظر تامین فضاهای آموزشی فعال شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha