• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403060804851
  • خبرنگار : 50963

همزمان با هفته دولت صورت گرفت

افتتاح طرح‌های پرورش آبزیان در استان بوشهر

افتتاح طرح‌های پرورش آبزیان در استان بوشهر

ایسنا/بوشهر مدیرکل شیلات استان بوشهر از افتتاح طرح های پرورش آبزیان وافزایش ۷هزار و۵۰۰ تنی دراستان بوشهر همزمان با هفته دولت خبر داد.

عقیل امینی روز پنجشنبه ۸ شهریور در بوشهر با اشاره به اینکه این استان قطب تولید آبزیان پرورشی در کشور است، اظهار کرد: پرورش ماهی، میگو و صدف خوراکی از جمله ظرفیت تولید محصولات پرورشی دریایی است.

وی به طرح پرورش ماهی در قفس در سواحل خلیج‌فارس استان بوشهر اشاره کرد و گفت: سواحل استان بوشهر ظرفیت مناسبی برای پرورش ماهی در قفس است و اکنون مزارع تولید این آبزی در نقاط مختلف استان فعال شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه ۱۶ مزرعه با تعداد ۷۹ قفس در سواحل استان در پرورش ماهی فعالیت می‌کنند، گفت: این مزارع ظرفیت تولید ۱۱ هزار تن ماهی دارند که میزان تولید این آبزی با حمایت از سرمایه‌گذاران و توسعه زیرساخت‌ها در دولت سیزدهم افزایش قابل توجهی یافت.

امینی از افتتاح طرح‌های پرورش ماهی در قفس در هفته دولت امسال خبر داد و بیان کرد: ۳ طرح پرورش ماهی در قفس در خلیج‌فارس و سواحل استان بوشهر در هفته دولت با سرمایه‌گذاری ۵۲ میلیارد تومان وارد مدار تولید شد.

وی از افزودن شدن یک‌هزار و ۵۰۰ تن به ظرفیت پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: با وارد مدار شدن طرح‌های جدید پرورش ماهی در قفس، ظرفیت پرورش و تولید ماهی در قفس در استان بوشهر به بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن رسیده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر، افتتاح طرح‌های پرورش میگو در سواحل استان را از دیگر طرح‌ها برشمرد و گفت: در هفته دولت ۱۸ طرح پرورش میگو به جامعه هدف واگذار شد که ظرفیت تولید این آبزی حدود ۶ هزار تن افزایش یافته است

امینی به پرورش صدف خوراکی دریایی در استان بوشهر پرداخت و تصریح کرد: طرح پرورش صدف دریایی در سواحل استان بوشهر در هفته دولت وارد مدار فعالیت شد و ۲۰ تن به ظرفیت تولید این آبزی افزوده است.

وی ادامه داد: افتتاح تولید میگو به روش متراکم در هفته دولت در سواحل استان بوشهر افتتاح شد و در مجموع با وارد مدار شدن این طرح‌ها ۷ هزار و ۵۰۰ تن به ظرفیت تولید پرورش ماهی، میگو و صدف خوراکی دریایی استان بوشهر افزوده شد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر، افتتاح مرکز تکثیر و نرسری ماهی دریایی با ظرفیت ۲۱.۵ میلیون قطعه بچه ماهی با ۲۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را از دیگر طرح‌ها برشمرد و بیان کرد: در هفته دولت مرکز تکثیر میگو با ظرفیت ۱۰۰ میلیون قطعه بچه میگو با سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha