• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403060804815
  • منبع : نمایندگی گیلان

رئیس کل دادگستری گیلان عنوان کرد

لزوم بهره‌گیری از سامانه پنجره واحد برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی

لزوم بهره‌گیری از سامانه پنجره واحد برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی

ایسنا/گیلان رئیس کل دادگستری گیلان گفت: بهره‌گیری از سامانه پنجره واحد برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی باغی و زراعی الزامی است.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز هشتم شهریور ماه در دیدار با رئیس امور اراضی کشور با اشاره به اهمیت کشاورزی در استان گیلان، اظهار کرد: امروزه با بالا رفتن قیمت تمام شده محصولات کشاورزی و باغی، خسارت‌های زیادی به کشاورزان وارد می‌شود.

وی با ابراز تأسف از حجم بالای تغییر کاربری‌های غیر مجاز در استان گیلان، افزود: باید ساختارهای جدیدی در راستای حفظ اراضی کشاورزی اندیشیده شود.

رئیس شورای قضایی گیلان با بیان اینکه ویلاسازی‌ها در دو استان شمالی موجب از بین رفتن اراضی کشاورزی است، گفت: ضروری است عزم جدی و ملی برای صیانت از اراضی باغی و زراعی توسط مسئولان به کار گرفته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی تصریح کرد: به دنبال تصمیمات اشتباه برخی مدیران در سال‌های گذشته امروز شاهد ساخت و سازهای غیر مجاز در استان هستیم و باید با اصلاح طرح هادی بستری برای کاهش تخلفات و ساخت سازه‌های مجاز و ایمن فراهم شود.

وی سامانه پنجره واحد را که هزینه بالایی برای آن در کشور انجام شده است بسیار کاربردی و استفاده از آن را ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: این سامانه هرگونه تغییرات سرزمینی را در راستای محافظت از اراضی ملی و جنگل به ما گزارش می‌دهد و متاسفانه در استان گیلان استفاده چندانی از آن نشده است.

رئیس کل دادگستری گیلان افزود: بهره نگرفتن از این سامانه موجب تضییع حقوق عامه است و لذا دستگاه قضایی با جدیت مقدمات استفاده از آن را دنبال می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان،حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی، سنددار کردن اراضی کشاورزی و مسکونی را مهم و ضروری برشمرد و گفت: یکی از مشکلات مردم استان مربوط به مالکیت اراضی زراعی و ملی است که موجب بروز اختلافات ملکی فراوانی شده است لذا طرح حدنگار جهت صدور سند اراضی و جلوگیری از تعرض و دست اندازی زمین خواران باید با قوت و سرعت به اتمام برسد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha