• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403060804782
  • خبرنگار : 50040

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات گیلان مطرح کرد

اسکان بیش از ۱۱۲ هزار زائر اربعین در موکب های گیلان

اسکان بیش از ۱۱۲ هزار زائر اربعین در موکب های گیلان

ایسنا/گیلان رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات گیلان، با اشاره به استقرار ۳۵ موکب استان در اربعین امسال، گفت: بیش از ۱۱۲ هزار زائر را اسکان دادیم.

مجید دوهندو در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت موکب های گیلان در مراسم پیاده روی اربعین حسینی سال جاری، اظهار کرد: امسال ۳۵ موکب دارای مجوز را سازماندهی کردیم.

وی با اشاره به استقرار یک موکب در لوشان(خروجی استان گیلان)، چهار موکب در مرز خسروی و یک موکب در مرز مهران، افزود: چهار موکب در شهر نجف اشرف، چهار موکب در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا و ۲۱ موکب در کربلای معلی مستقر بودند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان با بیان اینکه موکب های استان از سوم لغایت ۲۳ صفرماه، فعالیت خود را آغاز کردند، گفت: جمعا بیش از ۱۱۲ هزار و ۶۵ نفر اسکان داشتیم و بالغ بر ۲۹۴ هزار و ۱۱۹ پرس شام، ۳۷۸ هزار و ۶۵۰ پرس نهار و ۱۷۶ هزار و ۶۹۰ پرس صبحانه بین زائران توزیع شد.

دوهندو با اشاره به برپایی یک موکب درمانی در کربلا تحت عنوان موکب ۳۱۳ حضرت مهدی(عج)، خاطرنشان کرد: دو موکب ویژه خواهران نیز داشتیم؛ همچنین با ابتکار یک موکب، امکان مکالمه تلفنی رایگان برای زائران فراهم بود و همه زائران می توانستند با خانواده های خودشان تماس برقرار کنند.

وی با بیان اینکه در همه موکب های گیلان خدمات عمومی شامل کفاشی و خیاطی و فرهنگی و... به زائران ارائه می شد، عنوان کرد: همه امکانات موکب ها توسط نذورات مردمی تامین شده و دولت تسهیلگر تردد زائران در کشور عراق بود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات گیلان با اشاره به ارائه خدمت موکب درمانی از تاریخ ۲۷ مردادماه لغایت ۴ شهریورماه به ۱۲ هزار نفر، تصریح کرد: ۱۹۶ نفر شامل ۲۶ پزشک عمومی، ۸۴ پرستار، ۱۶ ماما، ۱۲ تکنسین دارو، ۲۶ امدادگر و ۳۳ نیروی پشتیبانی - خدماتی در موکب درمانی گیلان حضور داشتند.

وی ضمن قدردانی از مسئولان و اصحاب رسانه و مردم ولایتمدار و انقلابی گیلان در حمایت از موکب های اربعین، تاکید کرد: موکب های گیلان ظرفیت بزرگی هستند و موکب داران علاوه بر ایام اربعین، آمادگی خدمت رسانی در حوادث غیر مترقبه همچون سیل و زلزله و آتش سوزی و... را دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha