• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403060804766
  • خبرنگار : 50444

استاندار خراسان شمالی مطرح کرد

حرکت هدفمند خراسان شمالی برای تأمین زیرساخت‌های اساسی

حرکت هدفمند خراسان شمالی برای تأمین زیرساخت‌های اساسی

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی گفت: با یک هدف‌گذاری مشخص به سمت تأمین زیرساخت‌های اساسی استان حرکت می‌کنیم.

محمدرضا حسین‌نژاد امروز (هشتم شهریور ماه) در مراسم محوری گرامیداشت هفته دولت، شهیدان رجایی و باهنر و شهدای والامقام خدمت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه، اظهار کرد: آب، برق، راه و گاز جزو زیرساخت‌های اساسی و اولیه محسوب می‌شود و حق مسلم مردم استان است، به همین دلیل تلاش کرده‌ایم تا در راستای تامین و تحقق آن‌ها تلاش کنیم.

وی آب را کلیدی‌ترین نیاز برای ارتقای فعالیت‌های کشاورزی و صنعتی دانست و گفت: پروژه انتقال آب سرانی از شمال استان در مصوبات سفر شهید جمهور و استان قرار دارد و اسناد مناقصه این پروژه آماده است و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

او بیان کرد: با اجرای این پروژه، انقلابی در کشاورزی، دامپروری و صنعت استان شکل می‌گیرد.

حسین‌نژاد به برخی اقدامات دولت در استان اشاره کرد و گفت: در هفته دولت ۲۱۰۰ میلیارد تومان پروژه در استان کلنگ‌زنی یا افتتاح می‌شود و رویکرد ما تاکید بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام بوده است.

وی ادامه داد: از محل سفر شهید جمهور به خراسان شمالی حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و حدود پنج برابر استان‌های همتراز اعتبار به خراسان شمالی اختصاص پیدا کرد که نشان از اعتقاد آیت‌الله رئیسی به ضرورت توجه ویژه به خراسان شمالی برای رفع محرومیت داشت.

استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: عقب بودن ۱۲ درصدی استان از میانگین آسفالت راه‌های روستایی با چهار درصد کاهش به هشت درصد رسید و دو سد گلمندره و بیدواز آبگیری شدند.

وی به افزایش ۶۰ درصدی صادرات در استان نسبت به میزان در نظر گرفته‌شده اشاره کرد و افزود: به سمت جذب سرمایه‌گذار خارجی حرکت کردیم و در این مسیر در شهرک صنعتی گرمه که هیچ چیزی وجود نداشت ۲۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شد و اکنون رونق گرفته است و همچنان رو به رشد حرکت می‌کند.

وی به ایجاد پست‌های مختلف برق، احیای صنایع راکد، احیای قنوات، آبیاری نوین و اجرای پروژه انتقال حساب به پتروشیمی اشاره کرد و گفت: این‌ها فقط برخی اقدامات انجام‌شده دولت در استان است که به تأمین زیرساخت‌های در آن‌ها توجه شده و در سایه لطف خداوند و همدلی و همراهی مسئولان و مردم اتفاق افتاده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز، روز مبارزه با تروریسم نیز نام دارد و یکی از کشورهایی که مورد آماج حملات استکبار قرار گرفته، جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام جلیل محمدی ادامه داد: دشمنان در این ۴۶ سال از هیچ جنایتی علیه مسلمانان در سراسر عالم، بویژه در ایران دریغ نکردند و سعی آن‌ها این بود افرادی را که روحیه جهادی داشته‌اند، از مسیر انقلاب خارج کنند؛ اما غافل از اینکه افراد دیگری می‌آیند و جای آن‌ها را می‌گیرند.

وی تاکید کرد: جنایت‌های زیادی از رژیم استکبار بویژه اسرائیل غاصب در چند ماه اخیر دیده‌ایم که شامل کودک‌کشی و به شهادت رساندن مردم و آوارگان بی‌دفاع فلسطینی می‌شود. آن‌هایی که در دنیا ادعای حقوق بشر دارند کجا هستند که ببینند تاکنون بیش از ۴۰ هزار زن مرد و کودک توسط رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند؟

محمدی با اشاره به اینکه حقوق بشر برای رژیم غاصب صهیونیستی هیچ ارزشی ندارد، گفت: مسیر مبارزه با رژیم صهیونیستی و نظام سلطه را با رهبری مقام معظم رهبری تا محو آن‌ها ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha