• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403060804747
  • منبع : نمایندگی مازندران

نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد:

ضرورت الکترونیکی شدن سیستم مالیاتی/ دولت به فکر تولید و درآمدزایی باشد

ضرورت الکترونیکی شدن سیستم مالیاتی/ دولت به فکر تولید و درآمدزایی باشد

ایسنا/مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر الکترونیکی شدن سیستم مالیاتی، گفت: دولت‌ها همان مقداری که به اخذ مالیات توجه می‌کنند باید به فکر افزایش تولید و درآمدزایی خانواده‌ها باشند.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز 8 شهریور در دیدار بهرام سلطانی مدیرکل امور مالیاتی استان و معاونین، مالیات را پشتوانه عظیم مالی دولت‌ها دانست و اظهار کرد: حتی اگر کشوری از ثروت‌های طبیعی هم برخوردار باشد واقعا درست نیست که اداره امور از آن منابع خدادادی باشد و این هنر نیست.

وی افزود: دولت باید زمینه‌های خودکفایی، اشتغال، درآمدزایی و رشد اقتصادی را فراهم کند، فشار به یک خانواده و یک کارمند و کسانی که دخلشان به خرجشان نمی‌رسد جز بی‌عدالتی چیز دیگری نیست، ظلم و نارضایتی است و آثار زیانبار دارد.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: به تاکید حضرت علی (ع) مالیات در صورتی که بستر شغل ضعیف باشد ظلم و فساد است، بنابراین دولت‌ها همان مقداری که به اخذ مالیات توجه می‌کنند باید به فکر افزایش تولید و درآمدزایی خانواده‌ها باشند، اگر ۲۰درصد از درآمد مالیات دارد باید ۸۰درصد برای افراد باقی بماند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مسئله دیگر این است که باید بستر تولید خانواده‌ها و افراد فراهم شود و بدون درآمد نباید مالیات سنگین داشته باشیم، به همان مقدار اگر آن‌هایی که بستر تولیدشان فراهم است بخواهند در مالیات دادن و گرفتن شل برخورد کنیم آسیبی بزرگ و کاری نادرست است‌، نباید هیچ ملاحظه‌ای داشته باشیم، قانون نباید برای ضعفا باشد.

این مسئول با بیان اینکه رشد باید حساب‌شده، علمی و منطقی باشد، اعلام کرد: از طرفی باید دولت الکترونیک را اینجا کاملا پیاده کنیم، تمام معاملات باید داخل سیستم باشد، خود به خود مالیات براساس همان تعیین می‌شود.

ضرورت الکترونیکی شدن سیستم مالیاتی/ دولت به فکر تولید و درآمدزایی باشد

وی یادآور شد: اینکه فلان صنف یا شخص اصلا دستگاه کارتخوان ندارد صحیح نیست، کار و کاسبی‌های زیرزمینی و ‌چند لایه‌ای باید شفاف باشد، همه چیز باید سیستمی باشد، اساس کار این است که کارها علمی شود.

آیت الله محمدی لائینی عنوان کرد: شعار پیشروی به سمت دولت الکترونیک دو الی سه دهه مطرح شده اما عملی نمی‌شود، در این راستا می‌توان از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان بهره گرفت و الگویی برای استان‌های دیگر باشید، حتما باید رابطه خوبی با معنویت و تقوا داشته و نماز اول وقت و ارتباط با خدا و امام زمان(عج)را فراموش نکنید و اجتماعی، فرهنگی ارزشی باشید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha