• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403060804730
  • خبرنگار : 50189

رئیس کل دادگستری استان:

۷۰ درصد قضات کرمان به عنوان نمونه کشوری یا استانی انتخاب شدند

۷۰ درصد قضات کرمان به عنوان نمونه کشوری یا استانی انتخاب شدند

ایسنا/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سال گذشته ۵۵ درصد قضات استان کرمان در ارزیابی‌ها مورد تشویق قرار گرفتند و امسال با ۱۵ درصد افزایش به حدود ۷۰ درصد رسیده است.  

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی پیش از ظهر امروز هشتم شهریورماه در آئین تجلیل از قضات برجسته و کارکنان نمونه سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: هر سال از قضات و کارکنان نمونه در هفته قوه قضائیه در سطح کشور تجلیل می‌شود. همچنین امروز از تعداد زیادی از قضات برتر استان کرمان مربوط به سال گذشته تجلیل می‌شود.

به گفته وی، کارنامه قضایی برای همه قضات تشکیل می‌شود اما کارنامه برای قضات جدیدالورود در سال‌های ابتدایی کارشان تشکیل نمی‌شود و براساس این کارنامه قضات نمونه انتخاب می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: از نظر تعداد و درصد تعداد قضات نمونه استان امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. 

وی با بیان این مطلب که قضات نمونه کشوری در سه دسته عالی، خیلی خوب و خوب انتخاب می‌شوند، گفت: در سال‌های گذشته قضات استان کرمان در رده خیلی خوب و خوب رتبه‌بندی می‌شدند و امسال ۱۵ قاضی استان کرمان در رده قضات عالی انتخاب شده‌اند و این نشان دهنده کیفیت کار قضات است.

طبق اعلام وی، در استان کرمان ۴۰۹ قاضی فعال هستند که ۲۸۹ نفر (حدود ۷۰ درصد) آنها در ارزیابی‌ها مورد تشویق قرار گرفته‌اند به طوری که ۱۵ قاضی استان کرمان در رده قضات عالی، ۶۲ قاضی در رتبه خیلی خوب و ۲۱۲ قاضی دارای رتبه خوب برگزیده شده‌اند. 

حمیدی افزود: در سال گذشته ۵۵ درصد قضات استان کرمان در ارزیابی‌ها مورد تشویق قرار گرفتند و امسال با ۱۵ درصد افزایش به حدود ۷۰ درصد رسیده است. 

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این مراسم گفت: انتخاب ۷۰ درصد قضات استان کرمان به عنوان قاضی نمونه افتخارآمیز است.

وی با اشاره به جایگاه قضاوت در دین مبین اسلام تصریح کرد: دادگاه‌ها باید علنی برگزار شوند فقط تعداد کمی از دادگاه نباید علنی باشد.

به اعتقاد امام جمعه کرمان، خداوند ناظر بر کار قضاوت است و در نگاه دینی، قضاوت یکی از کارهای سخت است. 

وی تاکید کرد: ممکن است در برخی از ارزیابی‌ها حق کسی دقیق دیده نشود اما از نگاه خداوند هیچ چیز پوشیده نیست و اجر شما نزد خداوند محفوظ است.

محمدباقر اسلامی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: گروه نخستی که امروز مورد تشویق قرار می‌گیرند، قضات و کارکنان نمونه کشوری هستند که به رسم هر ساله در هفته قوه قضائیه انتخاب می‌شوند.

به گفته وی، گروه دوم که امروز مورد تشویق قرار می‌گیرند قضاتی هستند که در ارزشیابی‌های سالانه حائز رتبه شده‌اند.

طبق اعلام معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان، در سال جاری شش نفر به عنوان قاضی نمونه براساس فاکتورهای مورد نظر انتخاب و به تهران معرفی شده‌اند و از سوی قوه قضائیه مورد ارزشیابی و یک نفر آنها به عنوان قاضی نمونه انتخاب شده است.

وی ادامه داد: به منظور انتخاب کارمندان نمونه نیز به ازای هر ۴۰۰ کارمند یک کارمند به عنوان نمونه انتخاب می‌شوند و طبق سهمیه امسال چهار کارمند نمونه به استان کرمان اختصاص داشته است.

اسلامی خوشنامی، تکریم ارباب رجوع و بنیه علمی را از فاکتورهای مهم انتخاب قاضی دانست و تصریح کرد: نشست‌های تخصصی نقد رای و نشست‌های قضائی، نشست‌های تخصصی نقد رای و نشست‌های قضائی به منظور تقویت بنیه علمی قضات به صورت مستمر در استان کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha