• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403060804708
  • خبرنگار : 50177

سال تحصیلی جدید با بیش از ۸۰۰ هزار نفر در دانشگاه‌های وزارت علوم آغاز می‌شود

سال تحصیلی جدید با بیش از ۸۰۰ هزار نفر در دانشگاه‌های وزارت علوم آغاز می‌شود

ایسنا/لرستان معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از آماده سازی سراهای دانشجویی و سلف برای سال تحصیلی جدید خبر داد.  

دکتر ابراهیم نعیمی ۸ شهریور در حاشیه اولین نشست رؤسای ادارات تغذیه و سراهای دانشجویی بیان کرد: این نشست از امروز هشتم شهریوره ماه به میزبانی دانشگاه لرستان آغاز شده است و تا فردا نهم شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص ضرورت برگزاری این نشست تصریح کرد: آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی دانشگاه‌ها در نیمه دوم شهریورماه انجام می‌شود و جمعیت بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر دانشگاه‌های وزارت علوم سال تحصیلی جدید خود را آغاز می‌کنند.

نعیمی افزود: آماده سازی خوابگاه و سلف برای حضور دانشجویان و بررسی چالش‌های احتمالی و آئین نامه های جامع اسکان و تغذیه در این نشست انجام خواهد شد.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم بیان کرد: نظام مسائلی که دانشگاه‌ها با آن مواجه هستند متناسب با شرایط باید با هماهنگی با سازمان امور دانشجویان وزارت علوم به رفع آن‌ها بپردازند تا با کیفیت مناسب پذیرای دانشجویان باشند.

نعیمی اظهار کرد: در این نشست سعی شده است متناسب با این نظام مسائل در حوزه سراهای دانشجویی، تغذیه، بهداشت و سلامت و نحوه تعامل موثر با دانشجویان دوره‌هایی را برای توانمندسازی و ارتقاء همکاران در دانشگاه‌ها برگزار کنیم تا این عزیزان با آمادگی کامل در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند و دانشگاه را برای پذیرش مطلوب دانشجویان مهیا سازند.

وی با بیان اینکه عنوان خوابگاه‌های دانشجویی به سراهای دانشجویی در حال تغییر هستند؛ افزود: زمانی که از سراهای دانشجویی صحبت می‌کنیم در حقیقت به دنبال محیط آرامش بخش، شادی آفرینی هستیم که استانداردهای لازم را برای سکونت مطلوب، آسایش و رفاه، ارتقاء سلامت جسمانی و روانی، فوق برنامه و برنامه‌های فرهنگی داشته باشد.  

نعیمی بیان کرد: این نشست برگزار شده تا نقطه نظرات مدیران دریافت و مورد بررسی و در نهایت در آئین نامه ابلاغی اعمال شود.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: در حوزه ورزش دانشگاهی برنامه ها و مسابقات متعددی در طول سال تحصیلی با هدف ارتقای تندرستی و ایجاد فضای پرشور و نشاط دانشجویی در دانشگاه ها اجرا می شود و مهمترین این برنامه ها برگزاری المپیادهای همگانی و قهرمانی در طول سال در دانشگاه‌هاست، علاوه بر این المپیادها یک المپیاد دیگری تحت عنوان المپیاد ورزش های فناورانه دانشجویی نیز طراحی شده است که سه بخش فناوری و نوآوری در ورزش، رباتیک، دیجیتال و فیجیتال با ۲۲ رشته مرتبط و جذاب را شامل می‌شود.

نعیمی اظهار کرد: این المپیاد در شهریور ماه و تا نیمه مهرماه در مرحله دانشگاهی و پس از آن مرحله استانی و ملی را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha