• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403060804659
  • خبرنگار : 50250

فرماندار فارسان:

برگزاری جشنواره اقوام و عشایر ایران زمین نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط است

برگزاری جشنواره اقوام و عشایر ایران زمین نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری فرماندار فارسان گفت: برگزاری هر چه بهتر جشنواره اقوام و عشایر ایران‌زمین نیازمند همراهی و همکاری همه دستگاه‌های مرتبط است.

سیدهادی صالحی امروز هشتم شهریورماه در ستاد استانی برگزاری دومین جشنواره اقوام و عشایر ایران زمین به میزبانی اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این جشنواره برای دومین سال متوالی در شهرستان فارسان از ۲۴ تا ۳۰ شهریور برگزار می‌شود، اظهار کرد: برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره نیازمند همراهی و همکاری همه دستگاه‌های مرتبط هستیم.

فرماندار فارسان با انتقاد از عملکرد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص برگزاری جشنواره اقوام و عشایر ایران در سال‌ گذشته، گفت: این دستگاه به تعهدات خود به خوبی عمل نکرد.

وی بیان کرد: از وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای حضور در جشنواره اقوام و عشایر ایران زمین دعوت شده است، انتظار داریم اداره‌کل میراث‌فرهنگی بودجه‌ای در این حوزه اختصاص دهد.

صالحی با بیان اینکه آغاز فرآیند دومین جشنواره اقوام ایران زمین در شهرستان فارسان با تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری میزبان یک رویداد ملی است و در آینده‌ای نزدیک این رویداد فراملی خواهد شد.

فرماندار فارسان معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان را عامل اصلی طراحی جشنواره اقوام و عشایر ایران زمین در فارسان بیان کرد و گفت: این جشنواره در سه بخش نمایشگاهی، جشن‌های عمومی و همایش‌های تخصصی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شعار دولت چهاردهم وفاق ملی است، خاطرنشان کرد: در تلاشیم فارغ از نگاه قومیتی، سیاسی و گرایش‌های مختلف یک جشنواره ملی با هدف ایجاد وفاق و وحدت در بین اقوام ایران را برگزار کنیم، همچنین از ظرفیت هیات‌های اندیشه‌ورز برای ارتقای شاخص‌های کیفی جشنواره بهره‌مند شویم.

برگزاری جشنواره بادام در چهارمحال و بختیاری 

در ادامه شهرام زارع- رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره‌ها به بهبود فضای کسب و کار کمک می‌کند، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا جشنواره اقوام و عشایر ایران زمین در شهرستان فارسان هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

وی بیان کرد: در تلاشیم تا با رایزنی از رؤسای اتاق‌های بازرگانی، سفرای کشورهای خارجی و رایزنان اقتصادی برای حضور در جشنواره اقوام و عشایر ایران زمین دعوت کنیم.

زارع بیان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده در ۱۸ و ۱۹ مهرماه سال‌جاری جشنواره بادام در چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد، همچنین برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره گز هم در حال انجام است.

در پایان مسعود آگشته، دبیر جشنواره اقوام و عشایر ایران زمین با بیان اینکه ۱۲۰ غرفه برای ارائه دست ساخته‌ها و محصولات استان‌ها در حاشیه این جشنواره برپا خواهد شد، گفت: انتظار داریم فعالان صنایع‌دستی در استان نیز در این نمایشگاه مشارکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته استقبال از جشنواره اقوام و عشایر ایران زمین در شهرستان فارسان مطلوب بود، پیش‌بینی می‌شود امسال جمعیت بیشتری حضور پیدا کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha