• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403060804598
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

اول مهر هیچ کلاسی در سیستان و بلوچستان بدون معلم نخواهد بود

اول مهر هیچ کلاسی در سیستان و بلوچستان بدون معلم نخواهد بود

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: برآورد ما این است که ما برای اول مهر هیچ کلاس بدون معلم نخواهیم داشت.

حسن بروشکی امروز پنجشنبه ۸ شهریور در جلسه ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش استان افزود: به حمدالله در بحث ساماندهی نیروی انسانی امسال با کمترین چالش روبرو هستیم.

وی گفت: در حال حاضر در مجموعه آموزش و پرورش استان در بحث وضعیت نیروی انسانی با خروجی های دانشگاه فرهنگیان و همچنین جذب ۴ برابری نسبت به گذشته در بحث ماده ۲۸ و خرید خدمات آموزشی نیاز استان تا ۸۰ درصد برطرف شده که امسال را سال مطلوب وضعیت نیروی انسانی می‌دانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، با توجه به رشد جمعیت استان خواستار ایجاد و تاسیس آموزش و پرورش ناحیه ۳ در شهرستان زاهدان، استقلال آموزش و پرورش کورین و جلگه چاه هاشم شد.

بروشکی همچنین ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در راستای آغاز سال تحصیلی با بیان اینکه موفقیت پروژه مهر در استان نیازمند ساماندهی به موقع امور آموزشی و اداری است، افزود: با اجرای پروژه مهر به دنبال خلق مدرسه‌ای شاداب و پر نشاط برای دانش آموزان هستیم.

وی پروژه مهر را نماد فعالیت‌های اثربخش آموزش و پرورش عنوان و بیان کرد: تمهیدات لازم برای ثبت‌نام، هدایت تحصیلی، ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان و توزیع مناسب بین آنان، سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی و سنجش جهت بازگشایی مطلوب مدارس در آغاز سال تحصیلی آینده انجام یا در حال انجام است تا پروژه مهری هرچه باشکوه‌تر را شاهد باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: کارگروه‌های مختلف می‌بایست با ایجاد سازوکارهای نظارتی، بر اجرای بهینه فعالیت‌ها در مدارس نظارت داشته و با بهره‌گیری از توان و تخصص تمامی همکاران زمینه ارتقای کیفیت آموزشی، تربیتی و تجهیز مدارس به ویژه مدارس دولتی و بازگشایی هرچه بهتر مدارس را فراهم نمایند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه تعلیم و تربیت تلاش می کند با بکارگیری همه ظرفیت‌ها اعم از درون و برون سازمانی سال تحصیلی جدید و آغاز فعالیت مدارس، با فضایی دلنشین و شاداب برای دانش آموزان، همکاران فرهنگی، خانواده ها و اولیا همراه باشد.

بروشکی گفت: لازم است در شهرستان ها و مناطق، فرمانداران، بخشداران، دهیاران و بخش مردمی پای کار آموزش و پرورش و بویژه مدارس بوده تا با کمترین دغدغه و نگرانی سال تحصیلی آینده آغاز گردد.

عادل خالقی، رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه افزود: با تلاش همکاران بیش از ۸۰ درصد کلاس‌بندی‌ها و ۵۵ درصد ابلاغ‌ها صادر شده؛ به همین دلیل و با تلاش بیشتر استان‌ها می‌توانیم مدیریت ساماندهی مناسب‌تری داشته باشیم و وضعیت استان سیستان و بلوچستان رشد ۸ پله‌ای نسبت به سال گذشته در بحث صدور ابلاغ‌ها داشته است.

خالقی ثمرین با اشاره به اینکه در بحث ساختارها به جد پیگیر توسعه آموزش و پرورش هستیم؛ گفت: با توجه به رشد جمعیتی شهرستان زاهدان و نگاه ویژه به این شهرستان، درصورت نبود مشکل قانونی، ایجاد آموزش و پرورش ناحیه ۳ زاهدان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha