• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403060804595
  • خبرنگار : 50046

افتتاح پروژه ساماندهی مسیل کال پسته در بجنورد

افتتاح پروژه ساماندهی مسیل کال پسته در بجنورد

ایسنا/خراسان شمالی همزمان با هفته گرامیداشت شهدای دولت، پروژه ساماندهی مسیل کال پسته بجنورد در محدوده جوادیه در بجنورد روز پنجشنبه با حضور استاندار خراسان شمالی، رییس کل دادگستری و مسئولان ارشد استان افتتاح شد.

 محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی در آیین افتتاح ساماندهی مسیل کال پسته بجنورد در محدوده جوادیه، این پروژه را نمونه بارز همفکری و همدلی مسئولان برای اجرای پروژه های عمرانی و آبادانی ذکر کرد و تلاش شرکت آب منطقه ای را در این راستا در خور تقدیر دانست.

سید جواد ایلالی دادستان بجنورد نیز در این آیین گفت: اجرای این پروژه کاری مهم در راستای حفظ حقوق عامه و مردم منطقه بوده و هماهنگی دستگاههای اجرایی به ویژه شرکت آب منطقه‌ای در اجرای آن قابل تقدیر است.

 سید عقیل مرتضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی نیز در مراسم افتتاح این پروژه گفت: ساماندهی مسیل کال پسته در محدوده جوادیه شهر بجنورد در دو مرحله به طول ۷۱۰ متر در بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و اکنون زودتر از برنامه زمان بندی شده به پایان رسیده و افتتاح می شود.

وی هدف از اجرای این پروژه را هدایت سیلاب‌های ناگهانی شهر بجنورد به خارج از شهر و ایمن سازی مناطق مجاور این مسیل در برابر سیلاب‌ها ذکر کرد و افزود: برای اجرای این پروژه ۱۹ میلیارد تومان هزینه شده است.

‌مرتضوی گفت: بخش‌های مهم این مسیل به طول ۱۴ کیلومتر مطالعه شده که دوهزار و ۳۰۰ متر آن در خارج از محدوده شهر بجنورد و بقیه در داخل این شهر قرار دارد و تاکنون چندین بار لایروبی و بازگشایی شده است.

وی تصریح کرد: با دیواره سازی و ساماندهی این مسیل، از تخریب دیواره‌ها در سیلابهای بعدی پیشگیری می‌شود و تاکنون سه هزار و ۸۰۰ متر از این مسیل ساماندهی و دیواره سازی شده و در پروژه کنونی نیز ۷۱۰ متر دیگر از این مسیل در محدوده موسوم به «جوادیه»، ساماندهی و دیواره سازی شده است.

مرتضوی گفت: با اجرای کامل ساحل سازی در دو طرف مسیل و تکمیل کف‌سازی، قابلیت هدایت سیلاب با حجم ۲۴۰ متر مکعب برثانیه وجود خواهد داشت که برای هدایت سیلاب‌هایی با دوره بازگشت ۵۰ ساله طراحی شده است.

وی  همچنین تاکید کرد: برای برطرف شدن کامل مشکلات محله جوادیه نیاز است طرح جمع‌آوری و انتقال رواناب های سطحی نیز در این منطقه توسط دستگاه های متولی اجرا گردد.

‌مرتضوی توضیح داد: شهر بجنورد به لحاظ موقعیت مکانی در میان ارتفاعات قرار گرفته و ۱۱ مسیل و رودخانه مهم از داخل یا حاشیه این شهر عبور می کند و به همین دلیل برای پیشگیری از خسارات غیرقابل جبران، لایروبی و ساماندهی این مسیل‌ها در دستور کار شرکت آب منطقه ای است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha