• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060804568
  • خبرنگار : 30147

مردمی که همیشه پای‌کار خیر هستند

مردمی که همیشه پای‌کار خیر هستند

ایسنا/خراسان رضوی کمتر صحنه‌ای را در این کشور سراغ داریم که نیاز به کمک باشد و خیرین در آن دخیل نباشند. مردمی که با جان و دل بدون اینکه نیاز به دیده شدن داشته باشند خود و حتی داشته‌های حداقلی‌شان را در مسیری هزینه می‌کنند که بعضاً گره‌های بزرگی را از مشکلات یک خانواده باز می‌کند.

یکی از این موارد که روز گذشته اتفاق افتاد آزادی ۸ زندانی جرائم غیر عمد و محکومان مالی در شهرستان زاوه بود که با همت یک موسسه خیریه و کمک‌های مردم عزیز از نقاط مختلف کشور آزاد شدند.

حامد خیرخواهان رییس مرکز نیکوکاری شهدای مدافع حرم در همین خصوص به ایسنا گفت: چندین سال است که به شهرستان زاوه سفر داریم و تاکنون اقدامات ارزشمندی برای کمک به آزادی زندانیان و محرومین انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در اربعین امسال تصمیم بر آزادی مجدد چند زندانی دیگر گرفته شد، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته به مناسبت شهادت امام رضا (ع) ۸ زندانی از شهرستان زاوه آزاد شدند.

رئیس مرکز نیکوکاری شهدای مدافع حرم با بیان اینکه مبلغ حدود ۷۰۰ میلیون ریال برای بدهی این تعداد زندانی به حساب مربوطه واریز شد، خاطرنشان کرد: یک نفر از این زندانیان خانم و باقی نیز آقا هستند.

وی با اشاره به اینکه طی ارتباطی که با دادستانی‌ها و زندان‌ها داریم زندانیان جرائم غیر عمد و محکومان مالی را به ما معرفی می‌کنند، بیان کرد: هزینه‌های آزادسازی این تعداد زندانی توسط خیرین تأمین شده است.

خیرخواهان با اعلام اینکه هر زمان نیاز به مبلغی برای انجام کار خیر داریم استوری هایی در فضای مجازی منتشر می‌کنیم و خیرین و نیکوکاران عزیز هم حسب اعتمادی که به ما دارند کمک‌های خود را با هر مبلغی واریز می‌کنند، گفت: اقدامات مربوط به بخش خاصی نیست توزیع بسته‌های معیشتی و سبد کالا، اطعام نیازمندان، آزادی زندانیان، اهدای جهیزیه، برپایی برنامه‌های فرهنگی هنری، اهدای کمک هزینه درمانی و بهداشتی به نیازمندان، برپایی موکب‌های اربعین، برگزاری هیئات مذهبی، فراهم کردن لوازم‌التحریر و کمک‌هزینه تحصیلی، نذر قربانی و... بخشی از فعالیت‌های این مرکز است.

مدیر این مؤسس خیریه با اشاره به اینکه ۹ تا ۱۰ استان کشور را تحت پوشش داریم، خاطرنشان کرد: تاکنون در کشور هزار و ۹ نفر و در خراسان رضوی نیز ۶۰ تا ۷۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد و محکومان مالی با کمک خیرین طی ۵ سال اخیر آزاد نموده‌ایم.

وی با بیان اینکه بیش از ۷ هزار نفر تحت پوشش این موسسه هستند، گفت: در حد توان تلاش نموده‌ایم نیازهای محرومین را تأمین کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha