• پنجشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060804563
  • خبرنگار : 30147

مسئول اورژانس اجتماعی عنوان کرد:

روند افزایشی جمعیت در گلبهار و ضرورت ارتقای خدمات اجتماعی

روند افزایشی جمعیت در گلبهار و ضرورت ارتقای خدمات اجتماعی

ایسنا/خراسان رضوی مسئول اورژانس اجتماعی شهرستان گلبهار گفت: با توجه به روند افزایشی جمعیت در شهرستان گلبهار ارتقای خدمات اجتماعی به منظور پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری است.

بی بی اعظم یدالهی ۸ شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به بیش از ۵۰۰ مورد مداخلات اورژانسی و اقدامات تخصصی از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان اظهار کرد: اورژانس اجتماعی کشور در سازمان بهزیستی یکی از واحدهایی است که در سال ۷۸ با هدف به حداقل رساندن و کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی وارده به افراد، در سازمان بهزیستی تشکیل شد.

وی ضمن تبریک روز اورژانس اجتماعی به همکاران و فعالان عرصه سلامت اجتماعی افزود: این مرکز تخصصی و خدمت رسان در شهرستان گلبهار از سال ۱۴۰۲ به طور رسمی و با همکاری سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها همچون نیروی انتظامی و دستگاه قضا به ارائه خدمت می‌پردازد.

مسئول اورژانس اجتماعی شهرستان گلبهار گفت: خشونت دیدگان خانگی از جمله کودکان، همسران، سالمندان و معلولان آزار دیده که ممکن است به دلیل مشکلات خانوادگی، امنیت جانی و روانی در خانه نداشته باشند و همچنین افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده‌اند، دختران و پسران فراری از منزل، زنان و دختران در معرض آسیب یا آسیب دیده اجتماعی، زوجین متقاضی طلاق و افراد در معرض بحران طلاق، کودکان کار و خیابانی، مبتلایان به اختلال هویت جنسی در معرض آسیب از جمله دریافت کنندگان خدمات اورژانس اجتماعی هستند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند هرکدام از موارد فوق را از طریق تماس با خط تلفن ۱۲۳ و یا ارتباط با مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان اطلاع‌رسانی نمایند.

 یدالهی در پایان گفت: با توجه به روند افزایشی جمعیت در شهرستان گلبهار و ضرورت ارتقای خدمات اجتماعی به منظور پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش تعداد نیروی متخصص مددکار و روانشناس و تأمین امکانات مورد نیاز این مرکز و همچنین همکاری مسئولین و سایر ادارات و ارگان‌ها در ارائه خدمات بهتر در سطح درون‌سازمانی و برون‌سازمانی ضروری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha