• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۳:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060704511
  • خبرنگار : 50549

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد

آمادگی۷۲۰ مدرسه با ۶۰ هزار نفر ظرفیت اسکان برای دهه پایانی ماه صفر

آمادگی۷۲۰ مدرسه با ۶۰ هزار  نفر ظرفیت اسکان برای دهه پایانی ماه صفر

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۷۲۰ مدرسه  با تعداد تقریبی ۹ هزار کلاس و ظرفیت حدودی ۶۰ هزار نفر شب پیش بینی شده تا بتوانیم میزبانی شایسته‌ای از زائران غلی بن موسی الرضا(ع) در این ایام داشته باشیم.

حسن محمد زاده، رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت و گو با  ایسنا اظهار کرد: در راستای اسکان زائران دهه پایانی ماه صفر نیز آموزش خراسان رضوی همچون سال های گذشته بر اساس بخشنامه‌های دریافتی از وزارت  اقداماتی را در راستای اسکان زائران  انجام داده است.

وی گفت: در این راستا ۷۲۰ مدرسه  با تعداد تقریبی ۹ هزار کلاس و ظرفیت حدودی ۶۰ هزار نفر شب پیش‌بینی شده تا بتوانیم میزبانی شایسته‌ای از زائران علی‌ابن‌موسی الرضا(ع) در این ایام داشته باشیم.

محمدزاده ادامه داد: در این خصوص مدارس به دو دسته تقسیم شدند درجه الف  که شامل تجهیزات بهتر مثل یخچال، تلویزیون و فرش است و مدارس درجه دو که فاقد  تلویزیون است و امکانات ضعیف‌تری  را نسبت به مدارس درجه الف دارد.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تلاش داریم که مدارس درجه ب را نیز مانند درجه الف در سال‌های بعد مجهزتر کنیم.

 وی ادامه داد: مدرسه ها از لحاظ موقعیت جغرافیایی به دو دسته تقسیم می شوند که شامل مدارس اطراف حرم و مدارس دوتر از حرم است، البته با تلاشی که از سوی همکاران در آموزش و پرورش استان صورت گرفت تلاش کردیم که تقریبا مدارس اطراف حرم به صورت کلی، در طرح اسکان زائران دهه پایانی ماه صفر قرار گیرد.

محمدزاده گفت: نوع خدمت‌رسانی و اسکان برای همکاران، پرسنل فرهنگی و عموم مردم است که ۲۵۰ مدرسه را در اختیار استانداری برای اسکان  کاروان‌های پیاده قرار دادیم که به صورت رایگان پذیرش خواهند شد.

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بقیه مدارس برای زائران سواره با هزینه حداقلی جهت تامین آب و برق، ارائه خدمات اسکان را خواهند داشت.

وی ابراز کرد: ۱۳۰۰ نفر از پرسنل فرهنگی در اداره آموزش و پرورش استان از عوامل اجرایی اسکان زائران هستند که امیدواریم در این ایام پرفیض و برکت استقبال خوبی  از زائران داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha