• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۳:۳۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403060704510
  • خبرنگار : 50490

همزمان با هفته دولت

سومین مرکز ثابت نجوم کانون پرورش فکری مازندران در بابل افتتاح شد

سومین مرکز ثابت نجوم کانون پرورش فکری مازندران در بابل افتتاح شد

ایسنا/مازندران همزمان با هفته دولت سومین مرکز ثابت نجوم مازندران در کانون پرورش فکری شهرستان بابل افتتاح و در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گرفت.

امام جمعه بابل امروز، ۷ شهریور در مراسم افتتاح سومین مرکز نجوم مازندران در بابل اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه کانون شکوفا کردن استعدادهای درونی افراد است از این رو ایجاد مراکز نجوم هم مانند سایر علوم سبب کشف استعدادها می‌شود.

حجت الاسلام حسن روحانی اظهار کرد: تلفن همراه وفضای مجازی مرگ استعداد نسل جوان را فراهم کرده است چنان نسل جوان ما به آن معتاد شدند که با این تجهیزات می‌خوابند و بیدار می‌شوند.

وی تصریح کرد: راهکار رفع این مشکل راه اندازی چنین مراکز و تجهیز امکانات لازم در این مراکز است.

امام جمعه بابل گفت: اگر یک نفر از بین کسانیکه از این بخش استفاده می‌کند استعدادش شکوفا و افتخار آفرین باشد کافی است و ما نیز انتظار نداریم همه منجم شوند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران نیز دراین مراسم اظهار کرد: کانون محل قابل اعتماد برای خانواده ها و کودکان و نوجوانان است که با علاقه وارد کانون می‌شوند و طبق استعداد خود رشته مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنند.

سومین مرکز ثابت نجوم کانون پرورش فکری مازندران در بابل افتتاح شد

قاسم عزیززاده گرجی افزود: کانون از سال ۱۳۴۴ شکل گرفت و درسال ۱۳۴۶ شاهد تشکیل کانون پرورش فکری در بابل بودیم.

 وی با اشاره به اینکه وظیفه کانون کشف استعدادهای نهفته و ایجاد زمینه پرورش این استعدادها است، گفت: بیش از ۶۰ نوع فعالیت در این کانون انجام می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان مازندران نیز اظهار کرد: باهمکاری دولت با مجموع اعتبارات استانی و شهرستانی با اعتبار یک میلیارد تومان مرکز نجوم شهرستان بابل برای کودکان و نوجوانان راه‌اندازی شد.

حامدفاضلی کبریا با اشاره به اینکه این مرکز سومین مرکز ثابت نجوم مازندران در حال بهره‌برداری است، افزود: این مرکز در راستای خدمت رسانی به کودکان ونوجوانان بابلی راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: این مرکز با ظرفیت بالایی با استفاده از تلسکوپ‌ها و دستگاه‌های پردازش آسمان و نجوم مشغول فعالیت در عرصه کانون پرورش فکری کودکان است.

فاضلی با اشاره به اینکه بحث نجوم و رصد فضا یکی از علاقمندی‌های نسل امروزی است، تصریح کرد: کنجکاوی در عرصه رصد آسمان یکی از موضوعات جذاب برای کودکان و خانواده‌ها است. لذا کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در راستای ایجاد مراکز علم وفنآوری که مصوب جدید هیات وزیران و هیات کانون پرورش فکری است در صدد گسترش مراکز نجوم در کشور بوده که این مرکز بعنوان سومین مرکز دراستان مازندران به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha