• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۲:۴۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403060704496
  • منبع : نمایندگی گیلان

مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی آستانه‌اشرفیه به بهره‌برداری رسید

مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی آستانه‌اشرفیه به بهره‌برداری رسید

ایسنا/گیلان در ششمین روز از هفته دولت مخزن ۱۰هزار مترمکعبی شهرستان آستانه‌اشرفیه با اعتبار یک هزار میلیارد ریال و با حضور استاندار گیلان افتتاح شد.

با حضور اسدالله عباسی، استاندار گیلان، مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی شهرستان آستانه ‌اشرفیه با میزان اعتبار یک هزار میلیارد ریال و در زمینی به مساحت تقریبی ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع امروز به بهره‌برداری رسید.

با بهره‌برداری از این مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی، دبی آب آن به ۱۹۷ لیتر در ثانیه خواهد رسید؛ ضمن اینکه در سال‌های گذشته سه هزار مترمکعب از حجم این مخزن احداث و در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

همزمان با احداث مخزن ذخیره جدید ۱۰ هزار مترمکعبی ایستگاه پمپاژ، دیزل ژنراتور، واحد کلرزنی، آزمایشگاه و ساختمان بهره برداری، نگهبانی و تاسیسات جانبی نیز در این مکان احداث شده است.

به گزارش ایسنا، همچنین یک مرکز فرآوری و به عمل آوری گوشت ماهی و خاویار در شهرک صنعتی سفیدرود رشت با حضور اسدالله عباسی، نماینده عالی دولت در گیلان و جمعی از مسئولان و با میزان اعتبار ۳۵ میلیارد تومان و با مساحت یک هزار مترمربع به بهره‌برداری رسید.

مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی آستانه‌اشرفیه به بهره‌برداری رسید

این شرکت تولید و پرورش ماهیان خاویاری و فیله ماهی برای ۲۰ نفر از جوانان به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده و توانایی تولید سالانه ۵۰ تن خاویار و ۱۳۰۰ تن فیله ماهی را دارد که محصولات خود را به استان‌ها و حتی کشورهای منطقه صادر می‌کند.

استاندار گیلان در حاشیه این مراسم، با اشاره به اهمیت ماهیان خاویاری در رونق اقتصادی استان، اظهار کرد: در این استان سالانه ۷۴ هزار تن انواع محصولات شیلاتی تولید می‌شود ولی خاویار تنها چهار درصد از سبد تولیدی را تشکیل می‌دهد؛ در حالی که به لحاظ صادرات ۱۰ درصد سهم دارد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به توسعه پرورش ماهیان خاویاری در گیلان گفت: استان گیلان بیشترین تعداد مزرعه خاویار در کشور را دارد و با افتتاح این مرکز، عمل آوری ماهی گوشتی و خاویار به خوبی انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha