• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403060704454
  • خبرنگار : 50026

بهره برداری از ۷۳ پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان بیرجند

بهره برداری از ۷۳ پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان بیرجند

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار بیرجند گفت: بهره برداری از ۷۳ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار پنج هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در این شهرستان آغاز شد.

علی فاضلی‌ فرد روز چهارشنبه ۷ شهریور افزود: سه پروژه هم با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه از مجموع ۷۶ پروژه افتتاحی و کلنگ‌زنی، ۷۱ پروژه عمرانی و پنج پروژه سرمایه‌گذاری است عنوان کرد: در دولت سیزدهم هزار و ۱۷۰ پروژه با اعتبار ۵۸ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال در شهرستان بیرجند افتتاح و ۱۴۳ پروژه با اعتبار ۱۷ و ۱۹۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی شده‌ است.

فرماندار بیرجند، انتقال آب از دریای عمان، اجرای طرح راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد و خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان را سه ابر پروژه مهم زیرساختی در خراسان جنوبی ذکر و اضافه کرد: ۱۵ قطعه راه آهن خراسان جنوبی فعال بوده و ۷۰ کیلومتر هم آماده ریل‌گذاری است.

وی با تاکید بر اینکه طرح نهضت ملی مسکن در بیرجند از پیشرفت خوبی برخوردار است گفت: بخش عمده ای از واحدهای سایت ۲۷ هکتاری بیرجند در محل سایت اداری به مرحله نازک کاری رسیده‌، در سایت زعفرانیه نیز ۲ هزار و ۵۸ واحد به مرحله اتمام سفت کاری رسیده و ۴۸ واحد پایان یافته است.

فاضلی فرد به موضوع افزایش سهم آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن در بیرجند اشاره کرد و افزود: پیگیری لازم برای معافیت مالیاتی واحدها انجام شده و همه تلاش‌ها بر این است که این واحدها با حداقل سهم آورده به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین با اشاره به ساخت مخزن ذخیره آب ۱۰ هزار متر مکعبی شهر بیرجند با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال در راستای پایدارسازی شبکه آب بیرجند، گفت: این طرح شنبه هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار بیرجند عنوان کرد: شهر بیرجند از جمله شهرهای دارای تنش آبی استان است و تولید و مصرف آب در نقطه سر به سر قرار دارد.

وی با بیان اینکه تابستان امسال با وجود گرمای هوا، تنش آبی در شهر بیرجند مدیریت شد و شهروندان با کمترین چالش کم آبی مواجه شدند، اظهار کرد: در شبکه‌های روستایی استان به دلیل کم آبی ناشی از خشکسالی مشکلاتی داریم که نیازمند همراهی مردم در مدیریت مصرف آب هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha