• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403060704430
  • خبرنگار : 50593

فرماندار ساری:

۲۶۰ پروژه هفته دولت در شهرستان ساری به‌ بهره‌برداری می‌رسد

۲۶۰ پروژه هفته دولت در شهرستان ساری به‌ بهره‌برداری می‌رسد

ایسنا/مازندران فرماندار ساری گفت: همزمان با هفته دولت، ۲۶۰ پروژه در شهرستان ساری با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدعلی نوبخت امروز، ۷ شهریور در ششمین روز از هفته دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ۲۶۰ پروژه ۱۳۰ طرح شهری و بقیه روستایی است، اظهار کرد: ۶۸ پروژه‌ هفته دولت با اعتبار ۱۰۱ میلیارد تومان در ساری ماهیت اقتصادی دارد، که برای ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است بقیه پروژه‌ها عمرانی است.

وی از افتتاح ۶ پروژه به ارزش ۶۰ میلیارد تومان در حوزه تامین آب خبر داد و افزود: برای ساماندهی فاضلاب ساری نیاز به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

فرماندار ساری با بیان اینکه برای هفته دولت یک هزار مورد برنامه فرهنگی تدارک دیده شد، خاطرنشان کرد: ۵ پروژه میراث فرهنگی و گردشگری با اعتباری بالغ بر۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در هفته دولت به بهره‌برداری رسیده است.

نارضایتی از روند پروژه زباله سوز ساری

نوبخت با اعلام اینکه از وضعیت زباله سوز ساری راضی نیستیم، گفت: از دستگاه‌های نظارتی درخواست می‌کنم که در این زمینه ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دو پروژه بر زمین مانده شهرستان ساری( پل اُروست و میدان تره بار) را در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسانده‌ایم اگر شورای تامین به ما تکلیف کند میز کار را از فرمانداری به زباله سوز انتقال می‌دهیم تا به بهره‌برداری برسد.

فرماندار ساری یادآور شد: دولت سیزدهم ۲۳۰ میلیارد تومان برای زباله سوز اعتبار مصوب و پیمانکاران هم طلب خود را دریافت کردند.

نوبخت در ارتباط با پروژه‌های بسیار مهم در دست اجرا ملی، گفت: پروژه‌های فعلی که افتتاح می‌شود به مبلغ ۲۰۱ میلیارد تومان که در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ساری به بهره‌برداری رسیده است.

پسماند، بافت تاریخی و ترافیک چالش‌های شهر ساری

وی پسماند، بافت تاریخی و ترافیک شهر ساری را از چالش‌های مرکز مازندران دانست و ادامه داد: شهرداری و شورای شهر باید گزارش کاملی از برنامه ریزی و اقداماتی که در این زمینه انجام داده‌اند به اطلاع مردم برسانند.

افزایش تنش آبی از احداث سد فینسک

فرماندار ساری با اعلام نارضایتی از ایجاد سد فینسک در استان سمنان و تزریق آب این سد از مازندران، گفت: برای آب شرب صنعتی و کشاورزی نیازمند ۵۴۵ میلیون مترمکعب آب هستیم.

شهرستان ساری دارای ۱۲۰۰ چشمه، ۲۴ هزار حلقه چاه و ۹۶ قطعه آب‌بندان است که در وضعیت جوی امسال ۳۴۵ میلیون متر مکعب آب تامین شده و کشاورزان ساروی نیازمند ۳۵۰ میلیون متر مکعب آب هستند.

به گفته محمدعلی نوبخت با احداث سد فینسک بخش زیادی از ذخیره آب سد شهید رجایی منتقل شده و تنش آبی را افزایش می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه برای ۱۳ پروژه مهم شهرستان ساری نیازمند ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم، تصریح کرد: باید از ظرفیت مولد سازی استفاده کنیم.

شهرستان ساری ۱۳ کیلومتر ساحل و ۲۷ پلاژ دولتی دارد برخی از این پلاژها بلااستفاده بوده و قابلیت مولد سازی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha