• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403060704376
  • خبرنگار : 50060

استاندار قزوین:

تصمیمات شورای برنامه‌ریزی قزوین کارشناسی و بدون تعارف است

تصمیمات شورای برنامه‌ریزی قزوین کارشناسی و بدون تعارف است

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: اتفاقات خوبی در ایام اخیر در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین رخ داده و تصمیمات بدون تعارف، کارشناسی و حکیمانه اتخاذ شده و رفتار خردمندانه‌ای صورت گرفته است.

محمدمهدی اعلایی چهارشنبه، هفتم شهریور در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین اظهار کرد: در گذشته جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه در سالن همایش‌ها و با حضور حدود ۱۵۰ نفر برگزار می‌شد، جلساتی که خروجی مطلوبی بیرون نداشت و اعضا امکان اظهار نظر و رأی به نحو احسن را نداشتند.

وی ادامه داد: درحالی که جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان متناظر با هیئت دولت است و در ایام اخیر اتفاقات خوبی در این جلسه افتاده و تصمیمات بدون تعارف، کارشناسی و حکیمانه اتخاذ شده است و رفتار خردمندانه‌ای صورت گرفته است.

استاندار قزوین ضمن تبریک هفته دولت به کارکنان پرتلاش و ایثارگر دولت گفت: مدیران و کارکنان دولت با وجود حجم مطالبات و مسئولیت‌های بالا، خوشبختانه با سلامت بار پیشبرد امور کشور را در سطح ملی و استانی بردوش می‌کشند و تلاش‌های آن‌ها ارزشمند است.

وی ضمن ادای احترام به شهدای دولت خاطرنشان کرد: شهید رجایی  پرچمدار خدمت صادقانه بود و در مقام ریاست جمهوری جان خود را فدای انقلاب و نظام کرده و برای استان قزوین منشأ افتخار و بزرگی هستند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه تعبیر روز گذشته رهبر معظم انقلاب درخصوص شهید رئیسی بی‌نظیر بود، اظهار کرد: هیئت دولت در دیدار روز گذشته خود با رهبر معظم انقلاب ۱۳ بند اساسی به عنوان دستور کار دریافت کرد و لازم است تمامی مدیران اجرایی توصیه‌های ایشان را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه از بین این ۱۳ بند چندین موضوع باید هرچه سریعتر در استان اجرایی و عملیاتی شود، ادامه داد: حکمرانی خردمندانه یکی از موضوعات مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بود و در همین راستا باید به سمت و سویی برویم که عقلانیت در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ شود و از حواشی و رفتارهای احساسی دوری کرد چراکه به نقل از شهید بهشتی جامعه‌ای که با خرد اداره شود اسلامی می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، اعلایی تصریح کرد: ناترازی‌ها و مقوله‌های مختلف اقتصادی ناشی از حکمرانی غیرخردمندانه است و برای برطرف کردن این چالش‌ها باید به سمت حکمرانی خردمندانه رفت.

استاندار قزوین افزود: رعایت اولویت‌ها در امور زیرساختی از دیگر موارد با اهمیتی است که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار ‌گرفت، متأسفانه در بسیاری از اوقات به موضوعات غیراولویت‌دار رسیدگی می‌شود و باید به سمت زیرساخت‌هایی برویم که ارزش افزوده برای کل جامعه داشته باشد.

وی ادامه داد: اقدام فوری برای رفع تورم از دیگر موضوعات مطروحه توسط مقام معظم رهبری بود که استان می‌تواند در این زمینه نقش آفرینی کند و باید با افزایش تولید که در توانایی استان قرار دارد در این زمینه به سطوح ملی کمک کند.

این مسئول گفت: نهراسیدن از مانع در کارها از دیگر موضوعاتی بود که از سوی رهبر مطرح شد و بسیار مورد اهمیت است و کارها باید با قوام و قدرت، تصمیم‌گیری و اجرایی شود، البته ممکن است در این مسیر مشکلاتی به وجود بیاورند ولی تا هنگامی که براساس منافع عامه و قانون قدم بردارید هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد و استان در سال‌های اخیر در این زمینه موفق عمل کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نگاه بر این است که مدیران فرایند خدمت را با تمام توان ادامه دهند و در جهت تقویت خدمت به مردم نقش‌آفرینی کنند، جابه‌جایی دولت هم به صورت طبیعی و همیشگی اتفاق می‌افتد و به دستور رئیس جمهور این اقدام حرفه‌ای، منطقی، علمی و به دور از هیجانات خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha