• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403060704371
  • خبرنگار : 50649

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح کرد

نمونه‌برداری از مواد خام کشاورزی در سطح مزارع و باغات فارس

نمونه‌برداری از مواد خام کشاورزی در سطح مزارع و باغات فارس

ایسنا/فارس معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از نمونه‌برداری از مواد خام کشاورزی در سطح مزارع و باغات برای نخستین بار در کشور در استان فارس خبر داد.

محمدجواد راعی امروز، ۷ شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با بیان اینکه در زمینه نمونه‌برداری از مزارع کشاوزی و باغ‌ها نیز گام مهمی برداشته شده است، گفت: با پیگیری‌های انجام شده، نمونه‌برداری از مواد خام کشاورزی در سطح عرضه انجام و به صورت میدانی در مزارع و باغ‌ها از سوی معاونت غذا و دارو بررسی می‌شود که این مورد تنها در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به این شکل در حال انجام است و امیدواریم به زودی در تمام کشور نمونه‌برداری‌ها به این روش انجام شود.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های موجود در معاونت غذا و داروی دانشگاه، احیای اتاق‌های تمیز در بیمارستان‌ها در راستای صرفه‌جویی هرچه بیشتر داروها و جلوگیری از خطرات دارویی برای کارکنان بود که در بیمارستان‌های نمازی، شهید رجایی و شهید دکتر فقیهی این اتاق‌ها احیا و راه‌اندازی شده و در بیمارستان آنکولوژی امیر نیز به زودی به طور رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

راعی، یکی دیگر اقدامات این معاونت را راه‌اندازی و تشکیل کمیته‌های تجویز منطقی داروهای گران قیمت و پر مصرف عنوان کرد که بر اساس آن نظارت و کنترل بر نحوه تجویز و مصرف این داروها انجام می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برنامه‌ریزی برای ارایه پسخوراند تجویز داروها از سوی پزشکان سراسر استان را از دیگر فعالیت‌های این حوزه برشمرد که با ارزیابی گزارش‌ها به صورت ماهیانه، آموزش‌های لازم به پزشکان در این زمینه ارائه می‌شود.

وی با اشاره به تلاش برای کاهش میزان بدهی‌های دانشگاه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، از پیگیری برای استفاده از تهاتر در این زمینه با همکاری معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه خبر داد که  انجام بیش از ۶۹۰ میلیارد تومان تهاترهای مالیاتی، بانکی و نقدی در زمینه دارویی و تجیهزات مصرفی پزشکی را به همراه داشته و به تسویه بدهی‌های دانشگاه در این حوزه کمک بسیاری کرده است.

راعی، از جمله دیگر تلاش‌های این معاونت را در طی سه سال گذشته، راه‌اندازی داروخانه ویژه عنوان کرد که با هدف بهبود دسترسی بیماران به داروهای خاص، پروژه ساخت آن با افزایش ۴ برابری فضای فیزیکی در خیابان نشاط آغاز و تکمیل شده و در دو نوبت کاری، پذیرای بیماران خواهد بود.

آغاز پروژه عمرانی انبار استراتژیک دارو و ملزومات دارویی؛ اجرای عملیات نوسازی تجهیزات و فضای فیزیکی آزمایشگاه مرکزی غذا و دارو؛ تعمیر دستگاه آزمایشگاه غذا و دارو با هدف تشخیص بهتر ترکیبات شیمیایی، آفت‌کش‌ها و تقلب‌ها در مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و داروها از دیگر مواردی بود که راعی در جمع اصحاب رسانه شیراز به آن‌ها اشاره کرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به نظارت‌های بازرسان این معاونت اشاره کرد و افزود: با ارائه تجهیزات آنلاین و به روز نظارتی به بازرسان مدیریت‌های مختلف این معاونت، شاهد بهبود روند بازرسی‌ها بوده‌ایم و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه بازرسی از داروخانه‌های استان نیز با ثبت بیش ۱۵ هزار بازرسی، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha