• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403060704367
  • خبرنگار : 50976

اخبار کوتاه پلیس فارس

از کشف ۱۵ فقره سرقت در شیراز تا ضبط لاستیک‌های قاچاق

از کشف ۱۵ فقره سرقت در شیراز تا ضبط لاستیک‌های قاچاق

ایسنا/فارس کشف ۱۵ فقره سرقت در شیراز، کشف موتور پنج میلیارد ریالی قاچاق و کشف ۱۲ میلیارد ریال کالا از خودروهای شوتی از جمله مهم‌ترین اخبار مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس است.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس امروز (هفتم شهریور ماه) از بازداشت اعضای باند سارقان و کشف ۱۵ فقره سرقت در شیراز خبر داد و بیان کرد: درپی وقوع چند فقره سرقت از اماکن دولتی و خصوصی در حوزه کلانشهر شیراز، رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان پایگاه غرب قرار گرفت.

کاووس حبیبی ادامه داد: در این عملیات، چهار نفر از اعضای یک باند سرقت در چند عملیات جداگانه در مخفیگاه خود شناسایی و دستگیر شدند. سارقان در بازجویی‌های تخصصی و علمی پلیسی به ۱۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی و دولتی اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه سارقان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می‌شوند، گفت: صاحبان اماکن برای ایمنی بیشتر ساختمان از سیستم‌های هشداردهنده استفاده کنند و اگر قصد بازسازی ساختمان و اماکن را دارند، افراد قابل اطمینان و شناخته‌شده را به کار گیرند.

کشف موتورسیکلت ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش پنج میلیارد ریال خبر داد و بیان کرد: درپی گرفتن گزارش‌های مردمی مبنی بر تردد یک دستگاه موتورسیکلت غیرمجاز در شهرستان و ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان، پیگیری‌های پلیس در این رابطه آغاز شد.

زمان‌الله کریمی ادامه داد: ماموران انتظامی با انجام یکسری اقدامات فنی موفق شدند محل اختفای موتورسیکلت سنگین غیرمجاز را شناسایی کنند و با هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام شوند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از محل، یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش امول مکشوفه را پنج میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی خرامه با اشاره به جدیت پلیس در برخورد با قانون‌گریزان و مخلان امنیت و آرامش مردم، افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مجرمانه، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ آن را اطلاع‌رسانی کنند.

کشف کالای ۱۲ میلیارد ریالی قاچاق از خودروهای شوتی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف ۹ سواری شوتی و کشف ۱۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: ماموران انتظامی لارستان درپی انجام اقدامات فنی از حمل کالای قاچاق توسط خودروهای شوتی در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی منتهی به این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

سیدمحمد یوسفی بیان کرد: ماموران پس از هماهنگی قضایی هنگام کنترل محسوس و نامحسوس محورهای مواصلاتی، ۹ خودرو شوتی حامل بار را شناسایی و آن‌ها را با علایم هشداردهنده متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از خودروها در مجموع ۲۲۰ عدد انواع لوازم جانبی رایانه‌ای، ۴۴۱ عدد لوازم صوتی و تصویری، ۱۹۹ عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، ۷۷ عدد لوازم خانگی، ۱۴۵ عدد لوازم جانبی موبایل، ۸۵ ثوب انواع پوشاک، ۲۳۷ جفت کفش، ۷۲۰ بطری نوشیدنی، شش عدد اسکوتر و یک دستگاه اسپلیت که همه قاچاق و بدون مدارک گمرکی بودند، کشف شد.

یوسفی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۲ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این زمینه رانندگان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

لاستیک قاچاق به سواری نرسید

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۸۲ حلقه لاستیک قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران پلیس آگاهی هنگام گشت‌زنی در محور فسا - شیراز به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک شدند و با علایم هشداری دستور توقف آن را صادر کردند. در بازرسی از این خودرو، ۸۲ حلقه لاستیک سواری که بدون مدارک معتبر و قاچاق بود، کشف و ضبط شد.

فرهاد آراوند با بیان اینکه کارشناسان ارزش بار قاچاق را یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال برآورد کردند، افزود: راننده پس از تکمیل پرونده روانه مرجع قضایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha