• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403060704350
  • خبرنگار : 50649

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

۱۱ زائر پاکستانی همچنان در بیمارستان‌ بستری هستند

۱۱ زائر پاکستانی همچنان در بیمارستان‌ بستری هستند

ایسنا/فارس معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به حادثه تصادف اتوبوس زائران پاکستانی در یکی از محورهای فارس گفت: هنوز ۱۱ نفر از مصدومان این حادثه در بیمارستان‌های فارس بستری هستند.

مهرداد شریفی امروز، ۷ شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: در شامگاه ۴ شهریورماه جاری یک دستگاه اتوبوس زائران پاکستان در محور نی‌ریز ـ سیرجان به دلیل نقص فنی با یک دستگاه تریلر تصادف می‌کند که در این حادثه ۴۱ نفر مصدوم می‌شوند.

وی افزود: کار درمان این مصدومان از همان شب آغاز شد و اکنون ۱۱ نفر از مصدومان در بیمارستان‌های شهرهای شیراز، استهبان، نی‌ریز و فسا بستری هستند.

شریفی در ادامه سخنان خود از فعالیت ۷۱ بیمارستان با ۸ هزار و ۲۴۸ تخت در بخش‌های خصوصی، دانشگاهی و مراکز نظامی در سطح استان فارس خبر داد و گفت: همچنین ۱۳۰۰ درمانگاه و موسسه درمانی در سطح استان فارس مشغول به فعالیت هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ۱۶۰۹ متخصص و یک هزار و ۳۰ مطب عمومی و ۵۱۳ دفتر کار در گروه‌های مختلف در استان مشغول به فعالیت هستند، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۴ بیمارستان به بهره‌برداری رسیده یا خواهد رسید که یکی از آنان روز گذشته در آباده طشک بود.

وی همچنین از افتتاح بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی بوستان تا آخر ماه جاری خبر داد و افزود: بزرگترین بخش مسمومیت‌های جنوب کشور را در این بیمارستان راه‌اندازی خواهیم کرد.

شریفی، اعزام ۶۵۰ پزشک متخصص، فوق تخصص و عمومی به شهرستان‌ها، راه‌اندازی ۲۲ پایگاه اورژانس و انجام ۶۵۰ هزار ماموریت امدادی و انجام ۲۹۹۳ عمل پیوند عضو را از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی ۳۰ ماه گذشته برشمرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهر کرد: ۲۰ هزار مورد نظارت بر خدمات موسسات و مراکز درمانی از دیگر اقدامات انجام شده در مدت مذکور است که در این راستا ۳۵۱ مرکز غیرمجاز را تعطیل کردیم.

وی با بیان اینکه ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار مورد مراجعه به بیمارستان دولتی و ۳۵۱ هزار عمل جراحی در دوره ۳۰ ماهه انجام شد، گفت: طی ۳۰ ماهه مجوز ۸۹۰ موسسه درمانی را صادر کردیم که هر کدام حداقل ۳ نفر اشتغال خواهند داشت.

شریفی از کاهش ۴ و نیم درصدی میزان مرگ و میر بیمارستانی ناشی از تصادفات در استان خبر داد و گفت: در شهرستان‌های استان فارس به جز مرودشت، داراب، فیروزآباد و کازرون کمبود تخت نداریم اما اصل کمبود تخت در شیراز است که حداقل ۲۵۰۰ تا ۲۸۰۰ تخت کم داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha