• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403060704348
  • خبرنگار : 50416

قطع برق ۲۰ اداره و بانک پرمصرف در ملایر

قطع برق ۲۰ اداره و بانک پرمصرف در ملایر

ایسنا/همدان مدیر توزیع برق شهرستان ملایر با اشاره به اینکه در طول تابستان امسال برق ۲۰ اداره و بانک در سطح شهرستان به دلیل عدم رعایت تعهدات قطع شده است، گفت: برق حدود ۵۰ مشترک تجاری پر مصرف نیز قطع و ۴۵۰ اخطار کتبی و شفاهی در بخش اداری و تجاری صادر شده است.

رضا شیردره چهارشنبه، ۷ شهریور ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ادارات موظفند در ساعات اداری ۳۰ درصد و در ساعات غیر اداری ۷۰ درصد مصرف برق را نسبت به مدت مشابه کاهش دهند، افزود: بیش از ۷۰ کنتور هوشمند برای ادارات و بانک ها نصب شده است تا اگر این میزان مصرف برق را رعایت نکنند، کنتور بصورت هوشمند، برق اداره را قطع می‌کند.

وی به سیاست‌های به کار گرفته شده در حوزه مدیریت مصرف و بار اشاره و بیان کرد: طبق تفاهم نامه منعقد شده با کشاورزان از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه، در صورتی که ۵ ساعت در روز الکتروموتور خود را خاموش کنند، مصرف برق در ۱۹ ساعت مابقی رایگان خواهد بود.

شیردره از هوشمندسازی و قابلیت قطع و وصل از راه دور تجهیزات کشاورزی و صنعتی خبر داد و افزود: طبق مصوبه هیئت دولت، برق شهرک های صنعتی در طول تابستان مطابق با برنامه یک تا دو روز در هفته قطع می‌شود.

وی در ادامه به ۱۲۸۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۱۸۷۷ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۳۳۰۴ دستگاه پست برق(ترانس توزیع) در سطح شهرستان اشاره و مطرح کرد: با استفاده از این تاسیسات و تجهیزات، برق مطمئن و پایدار در سطح شهرستان تامین می‌شود.

شیردره از افتتاح ۲۱ پروژه در هفته دولت با اعتبار ۱۴۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در بخش‌های  اصلاح و بهینه، روشنایی معابر، قابلیت اطمینان، هوشمندسازی، احداث شبکه، مقاوم سازی شبکه و نصب کنتور افتتاح می شود.

وی به کلنگ زنی هفت پروژه با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان همزمان با هفته دولت اشاره و تصریح کرد: هوشمندسازی انشعابات کشاورزی و صنعتی، نصب ۱۷ دستگاه سکسیونر حفاظتی در سطح شبکه ها و تبدیل چراغ های گازی فرسوده به چراغ های ال ای دی از جمله اقدامات شاخص این اداره در یکسال اخیر است.

شیردره از تبدیل ۲۶۰۰ دستگاه چراغ گازی فرسوده قدیمی به ال ای دی جدید از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: این چراغ ها با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در بلوارهای سطح شهر از جمله بلوار ملت، پرستار، انقلاب، قائم مقام و بلوار سی و دو متری مطهری جایگزین شدند.

وی با بیان اینکه این برنامه در سطح شهر ملایر و سایر شهرها ادامه خواهد داشت، افزود: قرار است تبدیل چراغ های قدیمی گازی به چراغ های ال ای دی در معابر ورودی شهر سامن نیز با همکاری شهرداری سامن انجام شود.

شیردره تبدیل شبکه سیمی فرسوده فشار ضعیف شهر سامن به کابل خودنگهدار با اعتبار هشت میلیارد تومان را از دیگر پروژه های قابل کلنگ زنی برشمرد و بیان کرد: با اجرای این پروژه کل شهر سامن به کابل خودنگهدار تبدیل و برق مطمئن و پایدار ایجاد می شود.

مدیر توزیع برق شهرستان ملایر تاکید کرد: پس از اجرای این پروژه، شهر سامن دومین شهر شهرستان ملایر خواهد بود که شبکه فشار ضعیف آن به کابل خودنگهدار تبدیل می‌شود؛ تا پیش از این شبکه فشار ضعیف شهر ازندریان به طول ۲۲ کیلومتر و با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

وی از کاهش ۲۴.۶۲ درصدی میزان خاموشی ها در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ در سطح شهرستان خبر داد و افزود: شاخص نرخ انرژی توزیع نشده در سال ۱۴۰۱، ۱.۹۳ بوده است و این شاخص تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۱.۴۵ دقیقه در روز به ازای هر مشترک کاهش یافته است.

شیردره با بیان اینکه شاخص نرخ انرژی توزیع نشده تا پایان سال ۹۸، ۳.۹۸ بوده است، گفت: منظور از کاهش میزان خاموشی ها، خاموشی های ناشی از اتصالی، تعمیرات، باد و طوفان و آنچه در حوزه توزیع برق است و به ناترازی انرژی برق ارتباطی ندارد.

مدیر توزیع برق شهرستان ملایر با بیان اینکه ۴۰ درصد مصرف بخش خانگی مربوط به تجهیزات سرمایشی است، اظهار کرد: مصرف برق این تجهیزات سبب افزایش بار شبکه شدند و از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه با افزایش دما شاهد افزایش چشمگیر مصرف هستیم و این افزایش دما ناترازی انرژی را تشدید می‌کند.

خاموشی ها ناخواسته و ضعف ولتاژ در برخی مناطق بدلیل گرمای هوا

وی به گرمای مداوم و پیوسته در بازه ۵۰ روزه در تیر و مرداد ماه اشاره و تصریح کرد: این گرما سبب اشباع شبکه‌های توزیع و باعث بروز خاموشی‌های ناخواسته در شبکه شد.

شیردره با تاکید بر اینکه افزایش دما راندمان تجهیزات برق را کاهش و حوادث را بیشتر می‌کند، خاطرنشان کرد: رشد مصرف سبب قطعی برق ناخواسته یا ضعف ولتاژ در برخی مناطق شد و تلاش می کنیم با انجام اقدامات اصلاحی برای سنوات آینده در بخش توزیع، زیرساخت‌ها را تقویت کنیم.

وی از مردم خواست الزامات مدیریت مصرف را رعایت کنند و در ساعات اوج مصرف یعنی از ۱۱ صبح تا شش بعداز ظهر و ۲۰ تا ۲۴ از استفاده از وسایل پرمصرف اجتناب کنند.

شیردره با تاکید بر اینکه برق رسانی به برخی مناطق سطح شهر از جمله مناطق دارای مرکز بهداشتی و خدمات درمانی یا تامین آب شرب در اولویت است و این مناطق کمتر با قطعی برق مواجه می شوند، افزود: مرکز ۱۲۱ بصورت ۲۴ ساعته با پاسخگوی هوشمند آماده ارائه خدمات به مشترکان است اما گاهی اوقات بدلیل افزایش حج تماس‌ها روند پاسخگویی ممکن است کندتر شود.

مدیر توزیع برق شهرستان ملایر ابراز امیدواری کرد با کاهش دمای هوا و فرارسیدن فصل پاییز و نیز همکاری مردم شاهد کاهش خاموشی‌های ناشی از ناترازی برق باشیم.

وی از انعقاد تفاهم نامه با ۲۲ اداره و واحد صنعتی برای تامین برق مورد نیازشان از طریق مولد خبر داد و خاطرنشان کرد: در مواقع اضطراری این ادارات و واحدها از شبکه برق جدا و برق مورد نیازشان را از طریق مولد تامین می کنند و به ازای توزیع هر کیلووات ساعت انرژی، ۲۲۰۰ تومان پاداش می‌گیرند.

شیردره از نصب حداقل ۱۰ دستگاه پست توزیع برق در سطح شهرستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: مقاوم سازی۲۰۰ پایه شبکه فشار متوسط و نصب ۵۷ پنل خورشیدی مقیاس کوچک از جمله اقداماتی است که قرار است تا پایان سال انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha