• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403060704326
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۷ شهریور؛ معرفی سخنگوی دولت/امضای ۴سند همکاری بین ایران و ترکمنستان

اخبار سیاسی ۷ شهریور؛ معرفی سخنگوی دولت/امضای ۴سند همکاری بین ایران و ترکمنستان

«سفر  رهبر ملی ترکمنستان»، «انتخاب سخنگوی دولت»، «حکم رهبر انقلاب برای اسکندر مومنی» و... از موضوعات مهم خبری هفتم شهریور ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با امین حسین رحیمی وزیر دادگستری دولت چهاردهم دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار رحیمی، ارتش جمهوری اسلامی ایران را سازمانی امنیت‌آفرین معرفی کرد و گفت: امنیت مقوله بسیار با اهمیتی است؛ دولت و ملت قدردان تلاش‌های کارکنان غیور ارتش در ایجاد امنیت در کشور هستند. وزارت دادگستری آمادگی همکاری و تعامل در کلیه موضوعات مرتبط و مشترک را با ارتش جمهوری اسلامی ایران دارد.

در دیدار رئیس دفتر فرماندهی کل قوا با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم سردار محمد شیرازی برگزیده‌شدن امیر عزیز نصیرزاده با کسب بالاترین رأی نمایندگان مجلس به عنوان وزیر دفاع را در مسیر «قوی‌شدن» جمهوری اسلامی ایران و پشتیبانی از نیروهای مسلح،  دانست  و بر «طرّاحی مبتکرانه» در همه حوزه‌های امنیت‌ساز و اقتدارآفرین تاکید کرد.

امروز همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی «اسکندر مومنی» وزیر کشور را به سمت جانشین فرماندهی کل نیروهای مسلح در نیروی انتظامی منصوب کردند و امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» هم به عنوان جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تعیین شد.

****

امروز، فاطمه مهاجرانی که ریاست مرکز استعدادهای درخشان را در کارنامه سوابق خود دارد، به عنوان سخنگوی دولت معرفی شد که سوابق فعالیت های وی را می توانید این گزارش بخوانید.

همچنین با حکم رئیس دفتر رئیس‌جمهور، جمال عرف به سمت معاون هماهنگی، پیگیری‌های ویژه و خدمات مدیریت دفتر رئیس‌جمهور و حمید خواجه‌نژاد با حکم وزیر کشور، به عنوان مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور منصوب شدند.

****

در نشست مشترک اعضای هیات دولت و اعضای شورای‌ عالی قضایی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، رئیس جمهور یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی را حاکمیت مفاهیم ارزشمند انقلابی همچون عدالت، انصاف، برادری و وفای به عهد برشمرد و گفت: موکدا از اعضای دولت خواسته‌ام اگر به قصوری برخوردند، از آن عبور و اگر هم تقصیری مشاهده کردند، دنبال مچ‌گیری نباشند بلکه همان زمان به مقصر تذکر دهند تا مسیر خود را اصلاح کند. اگر ما از قصور و تقصیری که قابل گذشت است، نگذریم، خود را در برابر خدا قرار داده‌ایم.

رئیس‌ دولت چهاردهم همچنین در جلسه هیات دولت با بیان اینکه با مردم بودن هرگز به معنای پوپولیست بودن نیست، افزود: برای بنده اینجا بودن سخت‌تر از حضور داشتن کنار و در میان مردم است؛ باور جدی دارم که مردم ولی نعمت ما هستند و باید خالصانه و صادقانه به آنها خدمت کنیم.

مسعود پزشکیان در بخشی از سخنان خود در اولین جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در دولت چهاردهم  هم با انتقاد از نظام پرداخت حقوق که تحت عنوان ایجاد عدالت، خلاقیت، توانمندی و مهارت افراد را نادیده می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در چنین سیستمی ناخواسته کسی که خوب کار می‌کند منزوی شده و کسی که خوب کار نمی‌کند،‌ خود به خود تشویق هم می‌شود، لذا تداوم این وضعیت خوب‌ها را نیز به تدریج خراب می‌کند. اصلاح این مکانیسم پرداخت حقوق و نیز آموزش کشور را حتما در دولت و با همکاری مجلس پیگیری خواهیم کرد تا هر کس به اندازه انگیزه، توانمندی، خلاقیت و بازدهی خود حقوق و مزایا و جایگاه داشته باشد.

****

ظهر امروز، قربانقلی بردی‌محمداف رهبر ملی ترکمنستان وارد تهران شد و مورد استقبال فرزانه صادق مالواجردیف وزیر راه و شهرسازی و پس از آن در مجموعه کاخ سعدآباد مورد استقبال رئیس‌جمهور کشورمان قرار گرفت.

سپس مقامات ایران و ترکمنستان در حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران و رهبر ملی ترکمنستان ۴ سند همکاری مشترک در بخش گاز، گمرکات، همکاری‌های دیپلماتیک و خواهر خواندگی دو بندر امیرآباد و ترکمن‌باشی امضا کردند.

در نشست خبری مشترک رؤسای جمهور ایران و ترکمنستان نیز پزشکیان اظهار امیدواری کرد که توافقات راهبردی انجام‌شده میان ایران و ترکمنستان، منجر به گسترش همکاری‌ها بین دو کشور شود.

****

یک‌ماه پس از آغاز به‌کار مسعود پزشکیان ایسنا با انتشار گزارشی با عنوان دولتی برای «تغییر» اتفاقات مهم از هفتم مرداد را مرور کرد.

در بخشی از این گزارش آمده است: از هفتم مرداد که مسعود پزشکیان در مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری از «رأی مردم به تغییر» سخن گفت، شرایط کشور را «خطیر» ارزیابی کرد، انتظار همگان نسبت به «تحول» را پیش‌روی نظام و دولت دید و زمان پاسخگویی به مطالبه جامعه را از همان لحظه، آغازشده دانست یک‌ماه می‌گذرد؛ روزهایی که با دیدوبازدیدهای مقامات داخلی و خارجی شروع شد، ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران را در پی داشت و به دریافت رأی اعتماد تمام وزرای پیشنهادی رسید. دولت چهاردهم اما در این فرصت کوتاه کوشید با صدور ابلاغیه‌ها و دستوراتی، بخشی از مهمترین مطالبات اقشار مختلف جامعه را پیگیری کند و زمینه‌ساز رفع بخش دیگری از مسائل کشور شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha