• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403060704316
  • خبرنگار : 50233

نماینده ولی فقیه درباره انتقال آب بین حوضه‌ای به استان سمنان:

هیچ دلیلی برای اجرا نکردن مصوبه‌ دولت وجود ندارد

هیچ دلیلی برای اجرا نکردن مصوبه‌ دولت وجود ندارد

ایسنا/سمنان نماینده ولی‌ فقیه در استان سمنان بر لزوم انتقال آب بین‌ حوضه‌ای به این استان تاکید کرد و گفت: هیچ دلیل منطقی برای اجرا نشدن مصوبه‌ای نیست که در دو دولت مصوب شده است و علاوه بر گرفتن همه مجوزهای لازم، ردیف بودجه دارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مرتضی مطیعی امروز (هفتم شهریور ماه) در نشستی با اعضای مجمع نمایندگان استان سمنان، اظهار کرد: طرح مصوب‌شده در مجلس، کوتاه‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای تامین آب استان سمنان است.

وی با بیان اینکه همه کارهای کارشناسی طرح انتقال آب به کویر مرکزی انجام شده است، ادامه داد: پروژه انتقال آب خزر محدود به استان سمنان نیست و علاوه بر این استان، مناطقی از مازندران و بخش کویر مرکزی ایران نیز از اجرای آن بهره‌مند می‌شوند.

او با بیان اینکه اجرای این پروژه همه مجوزهای لازم را نه‌تنها از یک دولت بلکه از دو دولت احمدی‌نژاد و روحانی گرفته است، گفت: پروژه‌هایی مانند سد کالپوش برای تامین آب شاهرود، سد فینسک برای تامین آب سمنان یا خط انتقال حبله‌رود برای تامین آب گرمسار و آرادان که در دست اجرا هستند، عمدتاً پروژه‌هایی‌اند که نیاز آبی این شهرها را در کوتاه‌مدت حل می‌کنند و حل درازمدت این معضل نیازمند انتقال آب است.

امام جمعه سمنان با اشاره به درخواست نمایندگان استان برای تسریع و فعال‌سازی طرح نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: مهمترین مشکل این طرح تامین زمین بود، که این مشکل با پیگیری‌های مسئولان استان حل شده است. البته برخی بانک‌ها در تامین منابع مالی مشکلاتی داشتند که امید می‌رود هرچه زودتر حل شود.

وی با بیان اینکه بیشترین مشکل خانواده‌ها در حوزه مسکن است، بیان کرد: اجازه بهای بالا سبب شده است، بیشتر درآمد خانواده‌ها صرف هزینه مسکن شود.

او با تقدیر از پرکاری رئیس جمهور و تیم دولت جدید در آغاز به کار دولت چهاردهم، افزود: نمایندگان مردم همراهی خوبی با دولت وفاق ملی داشتند. از همین رو دولت پزشکیان، دومین دولت در تاریخ جمهوری است که همه کابینه پیشنهادی از مجلس رای اعتماد گرفتند.

مطیعی با بیان اینکه ما علاوه بر وفاق در سطح ملی، به وفاق در سطح استان‌ها نیز نیاز داریم، گفت: استان سمنان از منابع متعدد و مناسبی در بخش‌های صنعتی، معدنی، گردشگری و کشاورزی برخوردار است و بهره‌گیری از همه این ظرفیت‌ها نیازمند همدلی و وفاق بین همه مسئولان است.

وی همچنین بر لزوم توجه به عدالت و توسعه متوازن در استان تاکید و بیان کرد: همه مسئولان موظفند به عدالت در توزیع منابع توجه کنند، البته توجه به عدالت نباید محدود به آنهایی باشد که تریبون دارند یا اعتراض خود را بروز دادند، مسئولان موظفند صدای بی‌صدایان و آنها که بی‌تریبون هستند نیز باشند.

او یادآوری کرد: استان سمنان در برخی زیرساخت‌های سلامت دچار کمبودهایی است و این کمبود محدود به یک شهر نیست. مسئولان وظیفه دارند به تکمیل زیرساخت‌های حوزه درمان و سلامت در سراسر استان بیشتر توجه کنند.

مجلس همراهی بسیار خوبی با دولت چهاردهم داشت

یاسر عربی، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس نیز با بیان اینکه با تشکیل دولت وفاق ملی، یک دوره جدید در کشور آغاز شده است، گفت: ما در استان نیز به همدلی و اتحاد و وفاق نیازمندیم.

هیچ دلیلی برای اجرا نکردن مصوبه‌ دولت وجود ندارد

وی با بیان اینکه مجلس همراهی بسیار خوبی با دولت چهاردهم داشته است، از کم‌آبی به‌عنوان مهمترین مشکل استان نام برد و افزود: سمنان یک استان کویری است و از کمبود منابع پایدار آبی رنج می‌برد. بدون شک اگر برای حل این معضل فکر اساسی نشود، کم‌آبی فعلی به‌تدریج باعث نابودی استان خواهد شد.

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس  بر لزوم اتحاد و همدلی بین مسئولان استان تاکید و بیان کرد: اگر یک هم‌افزایی بین مسئولان شکل گیرد، می‌توانیم گام‌های بلندی برای توسعه استان برداریم.

وی با بیان اینکه سمنان از برخی جهت‌ها از جمله در زمینه جمعیت، از استان‌های آخر در کشور است، اضافه کرد: این درحالی است که سمنان جزو استان پهناور کشور است.

هیچ دلیلی برای اجرا نکردن مصوبه‌ دولت وجود ندارد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha