• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403060704293
  • خبرنگار : 50672

افتتاح واحد نیمه صنعتی گیاهان دارویی در دانشگاه علوم کشاورزی گلستان

افتتاح واحد نیمه صنعتی گیاهان دارویی در دانشگاه علوم کشاورزی گلستان

ایسنا/گلستان با حضور معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری واحد نیمه صنعتی گیاهان دارویی و فرآورده‌های گوشتی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افتتاح شد.

همزمان با هفته دولت، امروز چهارشنبه ۷ شهریور واحد نیمه صنعتی گیاهان دارویی (تهیه اسانس، عصاره، عرقیجات، روغن) با حضور دکتر صالحی، معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افتتاح شد.

اعتبار ساخت این واحد نیمه صنعتی بالغ بر ۸ میلیارد ریال بوده و با هدف ارتقای همکاری دانشگاه با جامعه، صنعت و تولیدکنندگان گیاهان دارویی، تهیه نقشه متابولیکی استان گلستان، توانمندسازی دانشجویان و درآمدزایی دانشگاه مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

از ویژگی‌های این واحد نیمه‌صنعتی می‌توان به روش‌های مختلف عصاره‌گیری (ماسراسیون و پرکولاسیون) گیاهان دارویی، دستگاه کلونجر صنعتی برای تهیه اسانس و دستگاه سوکسله جهت روغن‌گیری، جلوگیری از هدر رفت آب مصرفی از طریق گردش آب (سیرکوله کردن) و حفظ گرما و کاهش مصرف انرژی (گاز) اشاره کرد.

صالحی، معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، امروز ضمن بازدید از پایلوت پلنت صنایع غذایی دانشگاه، واحد تولید فرآورده‌های گوشتی را نیز افتتاح کرد.

واحد تولید فرآورده‌های گوشتی دانشگاه دارای حدود ۵۵ متر مربع مساحت بوده و برای ساخت آن حدود ۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است و ظرفیت تولید حدود ۳۰ کیلوگرم در روز را دارا می‌باشد.

افتتاح واحد نیمه صنعتی گیاهان دارویی در دانشگاه علوم کشاورزی گلستان

در واحد تولید فرآورده‌های گوشتی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تعداد ۶ نفر از دانشجویان رشته علوم و مهندسی صنایع غذایی مشغول به فعالیت بوده و به تولید محصولاتی از جمله انواع سوسیس، کالباس، همبرگر  می‌پردازند.

 از اهداف و ماموریت‌های این واحد تولیدی می‌توان به کارآفرینی در جهت تولید فرآورده‌های گوشتی clean lable (عاری از افزودنی و یا حاوی افزودنی‌ها با منشا طبیعی)، کسب مهارت‌های لازم برای ورود به بازار، همکاری در برگزاری واحد عملی درس صنایع گوشت، اجرای فعالیت‌های پژوهشی (پایان نامه‌ها و رساله‌ها)، همکاری در برگزاری واحد کارورزی دوره کارشناسی، برگزاری دوره‌های آموزشی درون و برون دانشگاهی و بسترسازی برای همکاری با صنعت غذا به‌ عنوان واحد تحقیق و توسعه و تجاری‌سازی محصولات اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha