• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403060704188
  • خبرنگار : 71660

پسکوف: اظهارات ترامپ درباره جنگ‌جهانی سوم قابل درک است

پسکوف: اظهارات ترامپ درباره جنگ‌جهانی سوم قابل درک است

سخنگوی کرملین امروز –چهارشنبه– با اشاره به سخنرانی اخیر «دونالد ترامپ» پس از حملات نیروهای مسلح اوکراین به منطقه «کورسک» روسیه درباره تهدیدات جنگ‌جهانی سوم گفت این اظهارات قابل درک هستند.

به گزارش ایسنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین خطاب به خبرنگاران گفت: «نگرانی در این خصوص وجود دارد و در چنین حالتی، چنین بیانیه‌های هشدارآمیزی احتمالا قابل درک هستند.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور روز سه‌شنبه طی سخنرانی در انجمن گارد ملی ایالات متحده در دیترویت با اشاره به جنگ اوکراین و حملات اخیر این کشور به «کورسک» روسیه گفت: «به آنچه در اوکراین رخ می‌دهد، نگاه کنید. آنها به سمت روسیه خیز برمی‌دارند. شما شاهد جنگ‌جهانی سوم خواهید بود.»

تحولات قفقاز و توافق صلح

از سوی دیگر خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سخنگوی کرملین از گفت‌وگو تلفنی میان «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان درخصوص توافق صلح باکو-ایروان خبر داد.

پسکوف در ادامه افزود: «طرفین به ابعاد مختلف مذاکرات در رابطه با وضعیت کنونی قفقاز از جمله آماده‌سازی معاهده صلح میان آذربایجان-ارمنستان، تعیین حدود مرزها و رفع انسداد ارتباطات حمل‌ونقل بین ۲ کشور پرداختند. در این راستا، طرف روسی آمادگی خود را جهت ادامه ارائه تمام کمک‌های ممکن به باکو و ایروان در توسعه راه‌حل‌های مناسب و قابل‌قبول دوجانبه اعلام کرد.»

سخنگوی کرملین هم‌چنین گفت که کار روسیه در خصوص طرح‌های ایجاد هاب گاز در ترکیه ادامه دارد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز سه‌شنبه گفت کی‌یف برنامه‌ای برای تمدید قرارداد ترانزیت گاز با مسکو که در پایان سال ۲۰۲۴ منقضی می‌شود، ندارد.

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره جایگزین‌های گازرسانی به کشورهای ذینفع به خبرنگاران گفت: «مسیرهای جایگزین وجود دارد و می‌توان به ایجاد هاب در ترکیه اشاره کرد و کار روی این موضوع در حال انجام است.»

مودی و جنگ اوکراین

وی درخصوص برنامه‌ای جهت حل‌وفصل مسالمت‌آمیز جنگ اوکراین گفت که «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند در گفت‌وگو تلفنی با رئیس‌جمهور پوتین هیچ برنامه خاصی برای حل‌وفصل مسالمت‌آمیز جنگ اوکراین ارائه نکرده است.

سخنگوی کرملین با اشاره به حملات اوکراین به نیروگاه هسته‌ای «کورسک» تاکید کرد: «تقصیر طرف اوکراینی در تشدید خطر هسته‌ای در نیروگاه کورسک به وضوح آشکار است.»

او افزود: «گروسی (رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی) نتایج حملات پهپادی اوکراین به این نیروگاه را مشاهده و ارزیابی کرد که این حملات می‌تواند خطرات هسته‌ای احتمالی به همراه داشته باشد.»

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه در پی بازدید از نیروگاه اتمی منطقه کورسک روسیه که به‌تازگی، مورد حمله اوکراین قرار گرفته است، اعلام کرد که این نیروگاه نزدیک به «وضعیت عادی» به فعالیت خود ادامه می‌دهد، اگرچه احتمال بروز سانحه هسته‌ای در آن وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha