• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403060704142
  • خبرنگار : 50175

رئیس اداره استاندارد شهرستان خبر داد

صدور ۱۷۵ مورد تاییدیه آسانسور در بروجرد

صدور ۱۷۵ مورد تاییدیه آسانسور در بروجرد

ایسنا/لرستان رئیس اداره استاندارد بروجرد از صدور ۱۷۵ مورد تاییدیه آسانسور در پنج ماه امسال در این شهرستان خبر داد.

نازنین دایی امروز (هفتم شهریور ماه) در جلسه شورای اداری بروجرد که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: گواهی‌نامه ایمنی آسانسور یک‌ ساله است و هر سال باید تاییدیه آنها تمدید شود.

وی بیان کرد: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحدهای تولیدی تحت پوشش و ترغیب این واحدها به ارتقای کیفیت محصولات تولیدشده براساس معیارهای اعلامی سازمان ملی استاندارد در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد است.

رئیس اداره استاندارد بروجرد ادامه داد: در پنج ماه نخست امسال، برای فرآورده‌های واحدهای تولیدی شهرستان ۱۳ پروانه صادر و براساس تصمیم‌های کارگروه علایم استان لرستان در مجموع ۴۶ مورد صدور، تمدید، تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد برای واحدهای تولیدی شهرستان بروجرد انجام‌ شده است.

دایی اظهار کرد: از این مجموع، چهار مورد پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای فرآورده‌هایی مانند آجر رسی، سنگ‌دانه مورد مصرف در بتن، ‌بلوک‌ها و صفحات ساخته‌شده از دانه‌های پلی‌استایرن منبسط‌ شونده، مایعات خنک‌کننده موتور صادر شد.

وی گفت: در مدت زمان یادشده ۳۶۴ مورد بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش انجام شد که این بازرسی‌ها با هدف کنترل کیفیت کالاهای دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد توسط کارشناسان این اداره و بازرسان شرکت‌های خصوصی تأیید صلاحیت شده انجام‌ شده است.

رئیس اداره استاندارد لرستان بیان کرد: امسال ۸۹۵ مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع شهرستان بروجرد در راستای اجرای طرح هماهنگ استاندارد (طاها) توسط کارشناسان این اداره با هدف کنترل دقیق بازار و جلوگیری از عرضه محصولات غیراستاندارد انجام شده است.

دایی افزود: در پنج‌ ماه امسال با استفاده از توان کارشناسی شرکت‌های بازرسی ۹۷ مورد بازرسی از تجهیزات تفریحی مستقر در شهربازی و زمین‌ بازی شهرستان بروجرد انجام‌ شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha