• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403060704134
  • خبرنگار : 50233

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان:

دولت جدید به شکل‌گیری وفاق ملی کمک کرده است / باید در استان یک نقشه‌ راه تدوین کنیم

دولت جدید به شکل‌گیری وفاق ملی کمک کرده است / باید در استان یک نقشه‌ راه تدوین کنیم

ایسنا/سمنان رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان گفت: با آغاز به کار دولت پزشکیان، یک فضای همدلی قوی شکل گرفته و امید می‌رود ذیل این وفاق ملی، در بستر وفاق استانی، آنچه به صلاح و در شأن مردم است محقق شود.

عباس گلرو امروز (هفتم شهریور ماه) در حاشیه دیدار چهار نماینده استان در مجلس با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مهم این است که فرآیند خدمات‌رسانی به مردم متوقف نشود و مسئولان در این مدت همه تلاش خود را برای تداوم خدمت به مردم به‌کار گرفته‌اند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر نظر مجمع نمایندگان استان درباره مدیران ارشد استان و بخصوص استاندار، بیان کرد: انتخاب مدیران وظیفه ذاتی مسئولان اجرایی است و نمایندگان استان می‌کوشند ضمن احترام به اصل تفکیک قوا در ارتباط با انتخاب استاندار و مسئولان استان، نظر مشورتی خود را ارائه دهند؛ اما براساس قانون، انتخاب مدیران با دولت و ساختار اجرایی کشور است.

او با اشاره به دیدار امروز نمایندگان چهار حوزه انتخابیه استان با امام جمعه سمنان، گفت: امروز با هدف کمک به شکل‌گیری وفاق و همدلی بیشتر در استان با استاندار و اعضای شورای تامین استان، نشستی برگزار و مسائل کلان استان در آن مطرح شد و نمایندگان مردم نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.

لزوم تدوین یک نقشه راه به‌روز برای استان

این عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه باید از فضای وفاق و همدلی به‌وجود آمده در راستای منافع مردم استفاده کنیم، اظهار کرد: سمنان استانی با ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و چالش‌های مختلف است و همان‌گونه که روز گذشته نیز رئیس‌ جمهوری بر لزوم وجود یک نقشه‌ راه در کشور تاکید کرد، ما هم باید در استان یک نقشه‌ راه را تدوین و بر مبنای آن حرکت کنیم.

وی ادامه داد: اسنادی مانند سند آمایش در استان وجود دارد، اما باید با به‌روزرسانی این اسناد و تدوین یک نقشه راه به‌روز و کامل، زمینه را بیش از پیش، برای حل مشکلات استان فراهم کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان از کم‌آبی و جمعیت به‌عنوان مهمترین چالش‌های فعلی این استان نام برد و گفت: کریدور مهم حرم‌ تا حرم از ظرفیت‌های مهم در استان است که باید ضمن تلاش برای کاهش تصادف‌های جاده‌ای که از چالش‌های جدی در استان است، برای بهره‌برداری مناسب‌تر از ظرفیت آزادراه حرم تا حرم برنامه‌ریزی کنیم.

گلرو با بیان اینکه استان سمنان در بخش صنعت و معدن، پتانسیل و توانمندی زیادی دارد، تاکید کرد: وجود وفاق و همدلی بین مسئولان و نمایندگان مردم می‌تواند به تحقق توسعه پایدار یا سرعت‌بخشی به آن کمک کند.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس همچنین در نشست نمایندگان با نماینده ولی فقیه در استان، همدلی نمایندگان مجلس با دولتمردان را در چند ماهه اخیر ستود و گفت: این وفاق و همدلی سبب شد که کشور به راحتی از این چند ماهه پرتلاطم عبور کند.

مجلس در جریان رای به کابینه چهاردهم حرف خودش را زد

وی سیاست‌های دولت پزشکیان را هوشمندانه ارزیابی و بیان کرد: دولت جدید با درایت و اتخاذ سیاست‌های درست به شکل‌گیری وفاق ملی در کشور کمک کرده و نمایندگان مردم نیز در جریان رای اعتماد به وزرا صرف‌ نظر از بیان نقطه‌نظرات کارشناسانه در صحن و کمیسیون‌ها، حداکثر همراهی و همکاری را با دولت داشتند.

گلرو با بیان اینکه مجلس در جریان رای به کابینه چهاردهم، حرف خودش را زد، ادامه داد: نمایندگان نقطه‌نظرات دولتمردان و اعضای کابینه پیشنهادی را شنیدند و همین سبب شد که همه وزرا از مجلس رای بگیرند.

وی انتخاب کابینه را یک گام بلند در راستای وفاق به‌وجود آمده در کشور ارزیابی و اظهار کرد: مجلس همراهی و همکاری خوبی با دولت داشت و همین، به شکل‌گیری کابینه فعلی و بخصوص وزرای کلیدی کمک کرد. هدف همه مسئولان چه در دولت و چه در مجلس این است که در این شرایط پرتلاطم که مردم با دشورای‌های اقتصادی روبه‌رو هستند، با وفاق و همدلی سیاست‌های نظام اجرایی و به حل مشکلات مردم کمک شود.

او بر لزوم پرهیز از حاشیه‌ها و جناح‌بازی‌های سیاسی تاکید کرد و گفت: باید در فضای به‌وجود آمده همه مسئولان به گونه‌ای عمل کنیم که سرریز منافع به حساب مردم و نظام بنشیند. ضمن اینکه خدمت صادقانه مسئولان و هرگونه تلاش آنها در این بخش نیز ماجور و دارای پاداش دنیوی و اخروی خواهد بود.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات استانی مانند حل بحران کم‌آبی و معضل جمعیت، اظهار کرد: عمده مشکلات و چالش‌های پیش روی استان، از جنسی است که در یک فضای همدلی و با یک هم‌اندیشی و هم‌افزایی قابل حل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha