• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060704116
  • خبرنگار : 30147

پیکر مطهر جانباز شهید علی رفیعی در کاشمر تشییع و خاک‌سپاری شد

پیکر مطهر جانباز شهید علی رفیعی در کاشمر تشییع و خاک‌سپاری شد

ایسنا/خراسان رضوی  جانباز کاشمری ۷۰ درصدی «علی رفیعی» که پس از سال‌ها صبر بر جانبازی، همزمان با روز اربعین دعوت حق را لبیک گفت، امروز در اجتماع مردم کاشمر تشییع و در بقعه متبرک امامزاده سید حمزه به خاک سپرده شد.

جانباز ۷۰ درصد «علی رفیعی» که روز یک‌شنبه چهارم شهریور ۱۴۰۳، دعوت حق را لبیک گفت و به هم‌رزمان شهیدش پیوست، متولد ۱۰ دی‌ماه سال ۱۳۴۳ در کاشمر بود که در اول مردادماه ۱۳۶۱ در عملیات رمضان و در منطقه شلمچه براثر موج انفجار و ترکش‌های آن به فیض جانبازی نائل شد.

 پیکر مطهر جانباز شهید رفیعی شهید روز سه‌شنبه ششم شهریور ۱۴۰۳ از حسینیه پیروان دین نبوی تا حرم مطهر رضوی تشییع شد و امروز چهارشنبه هفتم شهریورماه مراسم تشییع پیکر این شهید والامقام در کاشمر با حضور مردم مؤمن و خداجوی شهرستان برگزار و در بقعه مترک امامزاده سید حمزه در کنار یاران شهیدش به خاک سپرده شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: شهید رفیعی با ۷۰ درصد جانبازی سال‌ها روی ویلچر با وضعیت سختی با صبوری زندگی کرد.

حسین رزمی در بیان ویژگی‌های اخلاقی این جانباز شهید گفت: شهید رفیعی با چهره‌ای آرام، همواره لبخندی بر گوشه لب داشت و بسیار خانواده دوست و مهربان بود.

پیکر مطهر جانباز شهید علی رفیعی در کاشمر تشییع و خاک‌سپاری شد

وی افزود: این شهید بزرگوار با روح لطیفش با وجود همه مشکلات و سختی‌ها تلاش می‌کرد همه کارهای خودش را تا حد امکان انجام دهد و زحمتی بر دوش خانواده نیندازد.

رزمی ابراز کرد: از ۲سال قبل که ویلچر برقی برای ایشان تعبیه شد هر روز برای حضور در نماز جماعت مغرب و عشا به جوار بقعه امامزاده سید حمزه می‌رفت تا ضمن اقامه نماز، با شهدای هم‌رزمش دیدار کند.

وی با بیان اینکه شهرستان کاشمر ۴۳۰ شهید و ۱۸۰۰ جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است، زنده نگه داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را ضروری دانست و گفت: انقلاب و نظام اسلامی کشورمان هرچه دارد از وجود همین فرهنگ ایثار و شهادت است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر اظهار کرد: هرچه این فرهنگ ایثار و شهادت پررنگ‌تر شود، بیشتر در مسیر حل مشکلات کشور قدم بر می‌داریم زیرا شهدا افراد خالصی بودند که برای اعتلای کشور جان خود را فدا کردند از این رو باید فرهنگ ایثار را در کشور ترویج و نقش شهدا را در اعتلای کشور برای نسل جوان بازگو کرد.

 وی با بیان اینکه هنوز هم با فرهنگ شهادت و ایثار می‌توان پای انقلاب و نظام ایستاد، تصریح کرد: حرکت افراد جامعه در مسیری غیر از مسیر شهدا، برای کشور مشکل ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha