• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1403060704076
  • خبرنگار : 71650

آغاز بیست و پنجمین کنگره بین المللی رویان/ دکتر «کاظمی»؛ عامل حرکت جامعه علمی کشور

آغاز  بیست و پنجمین کنگره بین المللی رویان/ دکتر «کاظمی»؛ عامل حرکت جامعه علمی کشور

رئیس پژوهشگاه رویان و رئیس بیست و پنجمین کنگره بین المللی رویان با اشاره به آغاز بیست و پنجمین کنگره بین‌المللی رویان گفت: امروز یاد دکتر «سعید کاظمی آشتیانی» همچنان مایه خیر و برکت و عامل حرکت در پژوهشگاه رویان و جامعه علمی کشور است.

به گزارش ایسنا، عبدالحسین شاهوردی در آیین افتتاحیه بیست و پنجمین کنگره بین المللی رویان و ششمین دوره جایزه سعید کاظمی آشتیانی اظهار کرد: دکتر کاظمی در زمان حیات خود مایه خیر و برکت و انرژی دهنده تیم رویان در جهت پیشبرد اهداف کارها بود و امروز نیز همچنان یاد او مایه خیر و برکت و عامل حرکت در پژوهشگاه رویان و جامعه علمی کشور است و این چیزی جز لطف خدا به دکتر کاظمی و پژوهشگاه نیست.

وی با بیان اینکه خداوند به خاطر نیت و اقدامات خیرخواهانه دکتر سعید کاظمی آشتیانی به نام و نشان وی برکت داده است، ادامه داد: پژوهشگاه رویان یعنی این یادگان ارزشمند دکتر کاظمی، در فضای کوچک در کلینیک شهید رعیت کار خود را آغاز کرد و سپس در زعفرانیه و امروز در بنی هاشم کار خود را ادامه می‌دهد. همکاران راه این عزیز را ادامه دادند و خدا را شاکریم که امروز یکی از آرزوهای دکتر کاظمی یعنی نام دار شدن محققان جوان این کشور و حرکت در مرز دانش، تحقق یافته است.

شاهوردی درباره موفقیت‌های تیم رویان تصریح کرد: در گزارشات مجلات علمی بین المللی به خوبی به جایگاه علمی پژوهشگران رویان اشاره شده است و این پژوهشگران عزیز توانسته‌اند با تلاش خود این جایگاه را کسب کنند و نام خود و نام دکتر کاظمی و نام کشور را در محافل علمی مطرح کنند. برای مثال کسب جایزه علم و فناوری از سازمان آیسسکو، کسب جایزه گینه استوایی یونسکو، کسب جایزه مصطفی و آکادمی جهان علوم، انتخاب پژوهشگاه رویان به عنوان نهمین  مرکز در بین ۱۰ مرکز برتر جهان بر اساس مستندات چتپ شده در خصوص درمان ناباروری مردان، حضور پنج پژوهشگر پژوهشگاه رویان در زمره پژوهشگران پر استناد جهاد در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از جنله این افتخارات است.

رئیس پژوهشگاه رویان و رئیس بیست و پنجمین کنگره بین المللی رویان، با اشاره به آغاز بیست و پنجمین کنگره بین المللی رویان، با بیان اینکه امروز با همت محققان و متخصصین، بیست و پنجمین کنگره بین المللی رویان را در حوزه پزشکی تولید مثل  و بیستمین کنگره فناوری سلول های بنیادین و نوزدهمین سمینار پرستاری مایی رویان را آغاز کرده‌ایم و تا جمعه نهم شهریور ادامه دارد، توضیح داد: در این کنگره ۳۳ سخنران از ۱۴ کشور خارجی و ۴۰ محقق از کشور خودمان حضور دارند و مجموعا ۴۲۰ مقاله در کنگره ارائه می‌شود. جایزه دکتر کاظمی نیز از سال ۲۰۱۰ آغاز و تاکنون این جایزه به محققانی از کشورهای آمریکا، آلمان، هلند و ایتالیا اهدا شده است. امسال ششمین دوره آن برگزار می‌شود که برای آن ۳۷ نامزد معرفی شدند، ۹ نفر واجد شرایط بودند و نامشان جهت انتخاب برنده نهایی به شورای سیاست گذاری جایزه ارائه شد. نهایتا ۱۷ مرداد برنده نهایی تعیین‌شد. در کنار این برنامه علمی، نمایشگاه محصولات و تجهیزات و فرآورده های دارویی و سلولی روز دنیا به ویژه محصولات تولید داخل، تدارک دیده شده است که این امر زمینه تعامل و تبادل تجربه بین شرکت های دانش بنیان را ایجاد کرده است.

به  گزارش ایسنا، جایزه ششمین دوره جایزه دکتر کاظمی آشتیانی به پروفسور توماس براون دانشمند برجسته در حوزه سلول‌های بنیادین  از کشور آلمان رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha