• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403060704045
  • خبرنگار : 71588

رسانه عبری: عملیات در کرانه باختری چند روز ادامه دارد

رسانه عبری: عملیات در کرانه باختری چند روز ادامه دارد

روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» جزئیاتی را درخصوص تجاوزات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری و اهداف آن فاش کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» جزئیاتی را درخصوص تجاوزات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری به‌ویژه در شمال آن که «احتمال دارد چند روز تداوم یابد» منتشر کرد و نوشت هدف اصلی مقابله با تهدید بمب‌هایی است که در مناطق اجرای عملیات علیه اهداف رژیم صهیونیستی در تل‌آویو و دیگر مناطق متمرکز بوده است.

این روزنامه پیشتر فاش کرده بود که آوی بلوت، فرمانده تیپ کرانه باختری در ارتش اشغالگر از ستاد کل ارتش خواسته بود تا یک تیم رزمی در شمال کرانه باختری برای مبارزه با گروه‌های مقاومت تشکیل دهد و حملات هوایی را افزایش داده و از ابزارهای پیشرفته علیه آنها استفاده شود.

روزنامه مذکور همچنین نوشت، تجاوزات امروز احتمال دارد در راستای تحقق درخواست او انجام شده باشد. در حمله رژیم صهیونیستی به کرانه باختری سربازان لشکرها و شماری از شهرک‌نشینان مشارکت داشته و آنها از روش‌های فریبنده مختلفی برای گمراه کردن «دشمن» استفاده می‌کنند.

این روزنامه عبری فاش کرد، جنین محاصره شده و نیروهای هوایی قابل توجهی عملیات در شمال کرانه باختری را با هدف محافظت از نیروهای زمینی و انجام مأموریت‌های تهاجمی با هلیکوپترها و پهپادها همراهی می‌کند.

از سوی دیگر، وبگاه «وای‌نت» نیز گزارش داد که عملیات کرانه باختری چند روز ادامه خواهد داشت و بیشتر فعالیت نظامیان صهیونیست در منطقه‌ای متمرکز است که حمله به تل آویو از آنجا آغاز شده است.

این وبگاه عبری گزارش داد پیش‌بینی می‌شود این عملیات گسترده برای بازداشت افرادی مشخص و تخریب زیرساخت‌ها در اردوگاه‌های آوارگان «جنین» و «نور شمس» در نزدیک طولکرم و در شهر طوباس ادامه یابد. ۲ لشکر از تیپ رزمی در این این عملیات مشارکت دارند و بیشتر نظامیان در نزدیکی طولکرم فعالیت دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه نیروهای مقاومت فلسطین در جنین و طولکرم واقع در کرانه باختری اشغالی آغاز کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از برخی منابع در ارتش این رژیم مدعی شدند که «عملیات نظامی فعلی در کرانه باختری بزرگترین عملیات ۲۲ سال گذشته است و هزاران سرباز برای اجرای این عملیات انتخاب شدند و پیش‌بینی می‌شود چند روز ادامه یابد».

پس از آنکه رژیم صهیونیستی آغاز عملیات نظامی گسترده در شمال کرانه باختری را اعلام کرد، گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین بامداد امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهایش عملیات موسوم به «وحشت از اردوگاه‌ها» را در محورهای درگیری در کرانه باختری آغاز کردند.

شمار شهدای عملیات نظامی گسترده ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به ۱۱ تن افزایش یافته و تعداد دیگری نیز زخمی شدند که جراحت برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

از زمان تشدید حملات شهرک‌نشین‌های صهیونیست و توسعه عملیات‌های ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری همزمان با جنگ غزه، تعداد کل فلسطینی‌هایی که در کرانه باختری به شهادت رسیدند، دستکم ۶۵۳ تن و شمار زخمی‌ها حدود ۵۴۰۰ تن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha