• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403060704044
  • خبرنگار : 71489

بیاتی: اولویت نخست دولتمردان باید مباحث اقتصادی و معیشتی مردم باشد

بیاتی: اولویت نخست دولتمردان باید مباحث اقتصادی و معیشتی مردم باشد

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «در مجلس دوست داریم که در کنار دولت واقعاً وضعیت کشور را متحول کنیم»، عنوان کرد: همان‌طور که رهبری فرمودند موفقیت دولت، موفقیت نظام است؛ اگر در مجلس و قوه قضاییه می‌خواهیم موفق باشیم باید کمک کنیم که دولت موفق باشد؛ بر همین اساس نیز در کنار دولت محکم ایستاده‌ایم تا این شعار مقام معظم رهبری محقق شود.

ولی الله بیاتی نماینده مردم تفرش و سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نخستین دیدار رئیس جمهوری و دولت چهاردهم تأکید کرد: یکی از نکات اصلی که رهبری به آن پرداختند بحث معیشت و اقتصاد مردم بود که باید در اولویت اول در کشور قرار بگیرد؛ امروز واقعاً کمر مردم زیر بار گرانی‌ها در حال شکستن است و برخی از افراد کم‌درآمد، حقوق بگیر یا کارگران از پس هزینه‌های زندگی خود برنمی‌آید؛ در همین راستا رهبری فرمودند که اولویت نخست دولت‌مردان باید مباحث اقتصادی و معیشتی مردم باشد و دولت باید در این خصوص به دنبال راهکار باشد.

وی گفت: با توجه به مباحثی که این روزها درباره گرانی بنزین مطرح می‌شود، دولت باید مراقبت کند تا شوک مجدد به بازار وارد نکند و تورم مجدداً افزایش نیابد؛ در جامعه مطرح می‌شود که دولت به دنبال گرانی بنزین است، درباره ناترازی بنزین باید فکر اساسی شود اما باید به گونه‌ای باشد که به جامعه آسیب نزند و تورم افزایش نیابد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: دومین نکته‌ای که رهبری به دولتمردان تأکید کرد، جوان‌گرایی است؛ متاسفانه در کشور جایگاهی برای جوانان قائل نیستیم و الان نیز میانگین سنی هیئت دولت بالا است. گرچه امروز وزرای ارتباطات و راه جوان هستند اما واقعاً از توان و ظرفیت جوانان غافل شدیم. از توصیه‌های مهم رهبری این بود که باید جوانان را تربیت کنیم و به میدان ببریم و اگر قرار است آزمون و خطایی انجام شود، انجام و برنامه ریزی شود تا جوان‌گرایی اگر در سطح وزرا نشد در سطح استانداران، مدیران کل و مدیران میانی تا از طرفیت جوانان به خوبی استفاده شود.

بیاتی در ادامه با بیان اینکه «نقش مجلس قانون گذاری و نظارت است»، اظهار کرد: به نظرم در کشور ما مشکل قانون نداریم بلکه مشکل اجرا داریم و چنانچه قوانین موجود را اجرایی کنیم، بسیاری از مسائل برطرف می‌شود؛ مثلاً رهبری خطاب به وزیر بهداشت موضوع فرزندآوری را مطرح کردند؛ الان در این زمینه قانون داریم که باید اجرایی شود و همه ارکان نظام باید به دنبال اجرای آن باشند. در مسیر اجرای قوانین اگر در جایی نیاز به اصلاح قوانین موجود یا وضع قانون جدیدی بود مجلس حتماً کمک می‌کند.

وی تأکید کرد: همانطور که مجلس یکپارچه به وزرای دولت چهاردهم رای اعتماد داد، حتماً هم اهرم‌های نظارتی‌مان را قوی‌تر می‌کنیم و از طریق کمیسیون‌های تخصصی حتماً رصد می‌کنیم تا فرمایشات رهبری اجرایی شود. اگر در جایی نیز نیاز بود، از طریق اعضای ناظری که در کمیته‌ها و شوراهای دولتی داریم، مطالبات رهبری را پیگیری می‌کنیم.

نماینده مردم تفرش در مجلس با تاکید بر استمرار همراهی قوه مقننه با دولت گفت: این همراهی برای آن است که اگر جایی به قانون نیاز است، قانون تصویب کنیم و اگر در جایی نیاز است، حضور پیدا کنیم. در مجلس دوست داریم که در کنار دولت واقعاً وضعیت کشور را متحول کنیم و همان‌طور که رهبری فرمودند موفقیت دولت، موفقیت نظام است؛ اگر در مجلس و قوه قضاییه می‌خواهیم موفق باشیم باید کمک کنیم که دولت موفق باشد بر همین اساس نیز در کنار دولت محکم ایستاده‌ایم تا این شعار مقام معظم رهبری محقق شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha