• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403060704037
  • خبرنگار : 71516

رام‌الله جنایت‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و غزه را محکوم کرد

رام‌الله جنایت‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و غزه را محکوم کرد

وزارت خارجه فلسطین جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و شمال کرانه باختری را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به شدت جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و شمال کرانه باختری را محکوم می‌کنیم. تشدید تنش توسط دشمن ادامه جنگ نسل کشی و کوچاندن و ضربه زدن به پایداری ملت فلسطین در سرزمین خود است.

طبق گزارش سما، در این بیانیه آمده است: محاصره بیمارستان‌ها و کوچاندن اجباری شهروندان نقض آشکار قوانین بین‌المللی و جنایت جنگی است. ما از صلیب سرخ و موسسات و نهادهای بین‌المللی می‌خواهیم به مسئولیت‌های خود در حمایت از ملت ما عمل کنند. ما تماس‌هایی با موسسات بین‌المللی داریم تا از آن‌ها بخواهیم به تعهدات و مسئولیت‌های خود برای توقف این تجاوزات مکرر عمل کنند.

همچنین ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: تجاوز به کرانه باختری تنشی خطرناک است و جهان باید اقدامی فوری برای مهار کابینه بنیامین نتانیاهو اتخاذ کند.

پیش از این ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از ساعات اولیه بامداد امروز چهارشنبه عملیات نظامی گسترده‌ای را در «جنین»، «طولکرم» و «طوباس» در شمال کرانه باختری اشغالی آغاز کرده است، در حالی که گروه‌های مقاومت فلسطین نیز تاکید کردند که با تهاجمات و یورش‌ها مقابله کرده و عملیات ویژه‌ای را انجام می‌دهند.

کانال ۱۲ عبری گزارش داد: چهار گردان مرزبانی در عملیاتی در شمال کرانه باختری شرکت دارند.

پیشتر رادیو رسمی رژیم صهیونیستی در توضیح این عملیات نظامی تاکید کرد که عملیات آغاز شده توسط ارتش در شمال کرانه باختری بزرگترین عملیات از زمان عملیات «دیوار محافظ» در سال ۲۰۰۲ است و با مشارکت نیروی هوایی و تعداد بالای نیرو در حال انجام است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز گزارش داد که این عملیات گسترده و در سطح یک لشکر نظامی بوده است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: ۱۱ نفر در جریان یورش ارتش اسرائیل به شمال کرانه باختری به شهادت رسیدند که شامل ۶ نفر در جنین و پنج نفر در طوباس است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha