• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 1403060703984
  • خبرنگار : 71480

همکاری نیروهای مسلح با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری

همکاری نیروهای مسلح با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری

جلسه معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح با معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به منظور تقویت و توسعه همکاری‌های ملی و دفاعی با مجموعه دولت برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست حسین افشین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری به آمادگی معاونت علمی برای توسعه و پیشبرد طرح‌های اقتدارآفرین و فناورانه با همکاری نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: برای تحقق اقتدار ملی باید حاکمیت و دولت از توسعه فناوری‌ها در بخش دفاعی کشور هر چند اقتصادی نباشند، حمایت کنند؛ زیرا سرریز فناوری‌های بخش دفاعی نیز به تکامل زنجیره ارزش، توسعه بازار و اقتصاد بخش دانش‌بنیان و خصوصی کمک خواهد کرد.

وی نیروی انسانی خلاق، بازار و بنگاه را سه لازمه توسعه محصول و اقتصاد دانست و اظهار کرد: توسعه اقتصاد نیازمند دولت حمایتگر و بیمه‌گر است و نیروهای مسلح در ایجاد بازار و حمایت از اقتصاد بخش خصوصی و مردمی، می‌تواند نقشی راهبردی ایفا کند؛ لازم است که مردم به این باور برسند که نیروهای مسلح حامی اقتصاد آنها است و معاونت علمی آمادگی کامل دارد تا از سرریز شدن فناوری‌ها و زیرساخت‌های بخش دفاعی و عرضه این فناوری ها به بخش مهندسی و تجاری ، حمایت و همکاری کند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهور با تأکید بر عزم جدی معاونت علمی برای اجرای موافقت نامه ها با نیروهای مسلح به منظور توسعه طرح‌های فناورانه، تحقق این مهم را با ایجاد یک پنجره واحد مسیر اجرای توافق نامه ها و پیشبرد همکاری‌ها اثرگذار و راهگشا دانست.

وی دانشگاه امام حسین (ع) را یکی از دانشگاه های حائز رتبه بالا در همکاری ها و حمایت ها عنوان کرد که انتظار دارد تا این دانشگاه توانمند، ظرفیت ها وزیرساخت هایش را در اختیار دیگر دانشگاه ها و پژوهشگاه‌ها و فعالان فناور در مسیر اقتصادی شدن فناوری‌ها و تجاری‌سازی آن‌ها قرار دهد.

در ادامه این نشست سردار سرتیپ پاسدار محمد مهدی نژاد نوری معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تبریک انتصاب معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهور بر ضرورت توسعه فناوری به عنوان یک مؤلفه مهم اقتدار و توانمندی تأکید کرد و افزود: دانش و فناوری به عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم قدرت، حائز اهمیت است و ناظر به ضرورت‌های کشور، تأکیدات رهبر معظم انقلاب و اهمیت توانمندی رویارویی با مسائل منطقه ای و بین المللی، سطح نیاز ما به دانش و فناوری بالاست و به حداکثر استفاده از ظرفیت‌های علم و فناوری نیاز داریم. می‌توانیم با تجمیع منابع، یکپارچگی ظرفیت ها و نیازها با استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی، نیروی انسانی متخصص و توانمند در مسیر توسعه فناوری‌های روز حرکت کنیم‌.

سردار مهدی‌نژاد افزود: از گذشته با معاونت علمی توافق های خوبی شد تا بتوانیم در مسیر توسعه فناوری حرکت کنیم. به دنبال انحصار نیستیم و از این که بخش های دیگر وارد میدان شوند و همکاری کنند استقبال می کنیم و نگاه نیروهای مسلح، توسعه همکاری همه جانبه با همه بخش‌هاست.

در ادامه این نشست، ضمن ارائه گزارشی از توافق‌نامه‌های جاری و خاتمه یافته معاونت علمی و نیروهای مسلح، زمینه توافقات و همکاری‌های آینده در موضوعات پیشران و فناورانه بررسی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha