• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403060703950
  • خبرنگار : 71443

شیکاگو تریبیون: سپردن قدرت به هریس می‌تواند سیاست آمریکا در قبال اسرائیل را تغییر دهد

شیکاگو تریبیون: سپردن قدرت به هریس می‌تواند سیاست آمریکا در قبال اسرائیل را تغییر دهد

نشریه آمریکایی خاطرنشان کرد روی کار آمدن کامالا هریس در کاخ سفید که از نسلی جدیدتر در مقایسه با جو بایدن و دونالد ترامپ است، می‌تواند به تغییر سیاست ایالات متحده درقبال رژیم صهیونیستی، به‌عنوان متحد سنتی آن در غرب آسیا منجر شود.

به گزارش ایسنا، روزنامه شیکاگو تریبیون با اشاره به برگزاری کنوانسیون ملی دموکرات‌ها و تائید کامالا هریس به‌عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ در آمریکا، آن را شبیه به یک انقلاب توصیف کرد که اگرچه تغییر را آشکارا فریاد نمی‌زد اما ردپای تغییر نسل در آن قابل مشاهده است.

شیکاگو تریبیون ادامه داد: دولت کامالا هریس می‌تواند از گذشته جدا شود و مسیر جدیدی را در بسیاری از زمینه‌ها هدایت کند. معترضان جنگ غزه که در شیکاگو متمرکز هستند، باید بدانند که سیاست آمریکا و اسرائیل یکی از آنهاست.

روزنامه آمریکایی با اشاره به اینکه «اساس سیاست ایالات متحده در قبال نزدیک‌ترین متحد خود در خاورمیانه، برای چندین دهه حمایت بی قید و شرط بوده است» نوشت: دور دوم ریاست جمهوری جو بایدن یا دونالد ترامپ احتمالاً ادامه همین مسیر خواهد بود. هریس تنها گزینه با همدلی و دیدگاه نسلی است که تغییر را ممکن می‌کند. امروز، این سیاست در حال شکست است. تا حد زیادی به این دلیل که اسرائیل تابع هوس‌های نخست‌وزیری است که بیشتر متعهد به حفظ قدرت خود است تا تامین صلح برای مردمش. حمایت بی قید و شرط ایالات متحده به بقای او کمک کرده است.

رهبران نظامی ایالات متحده به صراحت گفته‌اند که تل‌آویو نمی‌تواند از نظر نظامی در جنگ خود علیه حماس پیروز شود و بی‌توجهی به تلفات غیرنظامیان صلح را نیز تضعیف می‌کند. حتی اعضای تشکیلات امنیتی خود بنیامین نتانیاهو او را به دلیل عدم پیشرفت مقصر می‌دانند.

اما به‌رغم اینکه نتانیاهو از تغییر مسیر خودداری کرده، آمریکا در کنار او باقی مانده است. تا زمانی که نتانیاهو ببیند که حمایت و تسلیحات آمریکا بدون توجه به اقدامات او ادامه خواهد یافت، تلاش‌های دولت بایدن برای مذاکره صلح بیهوده خواهد بود.

شیکاگو تریبیون در ادامه به حمایت نظامی میلیارد دلاری واشنگتن از رژیم صهیونیستی که سالانه فراهم می‌شود، اشاره کرد و افزود: گستردگی لشکرکشی بی‌رویه اسرائیل بدون این کمک‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود اما برای بایدن و نسل سیاسی او، استفاده از آن برای فشار معنادار بر دولت اسرائیل غیرقابل تصور است.

هریس از نسل سیاسی متفاوتی می‌آید، نسلی که می‌داند منافع رهبری سیاسی اسرائیل لزوماً با منافع ملی ایالات متحده یا منافع عمومی اسرائیل همسو نیست.

این تغییر نسل در عموم مردم آمریکا نیز مشهود است و می‌تواند راه را برای کامالا هریس برای ایجاد یک تغییر سیاست واقعی هموار کند.

به نوشته این نشریه، «آمریکایی‌های جوان‌تر اسرائیل را به‌عنوان یک قربانی که در برابر حمله هفت اکتبر حماس می‌جنگد، نمی‌بینند بلکه به آن به چشم ارتشی قدرتمند در منطقه نگاه می‌کنند که اشغالگری و کنترل آن بر سرزمین‌های فلسطینی حتی پیش از آغاز جنگ غزه هم غیر قابل تحمل و غیر قابل پذیرش بود.»

شیکاگو تریبیون با تاکید بر اینکه «این بدان معنا نیست که دولت هریس متحد دیرینه واشنگتن در خاورمیانه را رها کند» به ارائه راهکار به هریس برای تغییر سیاست‌های آمریکا درقبال رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت: او می‌تواند با اعمال قوانین موجود ایالات متحده در مورد اسرائیل، تغییری تاریخی ایجاد کند که ارائه کمک‌های واشنگتن را به کسانی که مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه می‌شوند یا به واحدهای نظامی که مرتکب نقض فاحش حقوق بشر شده‌اند، ممنوع می‌کند.

دولت بایدن تهدید کرده که این کار را انجام خواهد داد اما موفق به انجام آن نشده است. از آنجایی که هریس یک دادستان بوده است، اجرای قانون باید پلی برای او به سمت یک رویکرد سیاسی جدید باشد.

این رسانه آمریکایی با اشاره به نفوذ گسترده و قدرتمند لابی‌ها و گروه‌های صهیونیستی در آمریکا که در تابستان جاری به برکناری دو مقام مترقی کنگره به اتهام انتقاد از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی منجر شد، تاکید کرد: با این وجود، هرگونه تغییر سیاست در مورد اسرائیل همچنان از نظر سیاسی خطرناک است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۸ ۰۲:۴۷

به همین خیال باش یک زن ریس جمهور امریکا شود این همه خون در غزه ریخته شد خجالت بکشید لعنت به شیکاگو تریبون !