• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403060703923
  • خبرنگار : 71496

الاخبار گزارش داد

ادامه همکاری صنعا برای پاسخ جمعی به ترور هنیه و به روز رسانی بانک اهداف دشمن صهیونیستی

ادامه همکاری صنعا برای پاسخ جمعی به ترور هنیه و به روز رسانی بانک اهداف دشمن صهیونیستی
تصویر شهید اسماعیل هنیه در راهپیمایی یمنی‌ها در صنعاء برای حمایت از فلسطین

برخی منابع در صنعا تاکید کردند که پاسخ یمن به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به استان حدیده، یمنی خواهد بود، برخی منابع نظامی در یمن نیز تاکید کردند که با همکاری محور مقاومت بانک اهداف استراتژیک دشمن صهیونیستی در عمق اراضی اشغالی رصد و تاکتیک‌های درگیری نیز تعیین شدند.

به گزارش ایسنا، برخی منابع در صنعا با تایید پایان عملیات رصد بانک اهداف استراتژیک در عمق اراضی اشغالی، اعلام کردند که پاسخ یمن به حمله به بندر حدیده و ترورها در بیروت و تهران ویژگی‌های خاص خود را خواهد داشت.

در این چارچوب منابع مختلفی در صنعا به روزنامه «الاخبار» چاپ لبنان گفتند که پاسخ یمن به جنایت حمله دشمن اسرائیلی به  استان حدیده در تاریخ ۲۰ ژوئیه، یمنی خواهد بود و علاوه بر این جبهه یمن به هماهنگی با محور مقاومت جهت همکاری در پاسخ جمعی به جنایت ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و مجاهد حاج فؤاد شکر، فرمانده نظامی مقاومت اسلامی لبنان ادامه می‌دهد.  

این منابع افزودند: در نشست گسترده نظامی که یکشنبه در شهر صنعا به ریاست محمد العاطفی، وزیر دفاع (در دولت صنعا) و با حضور هاشم العماری، رئیس ستاد کل ارتش و ابوعلی الحاکم، رئیس اطلاعات نظامی (دولت صنعاء) برگزار شد، ویژگی‌های مرحله نظامی کنونی و تاکتیک نظامی که نیروهای صنعا در حمله آتی خود به اسرائیل از آنها استفاده خواهند کرد، تعیین شد.

منابع یاد شده در ادامه گفتند: از عملیات مرحله پنجم در چارچوب پشتیبانی از نوار غزه تنها عملیات یافا در اوایل ژوئیه و تمامی عملیات‌های نظامی دریایی در هفته‌های گذشته اجرا شدند، توانمندی‌های نیروهای صنعا در مرحله پنجم با مراحل قبلی‌اش به ویژه از نظر پهپادها و موشک‌های بالستیک و هدایت شونده با بُردهای جدید، کاملا متفاوت بود.

وزیر دفاع دولت صنعا در نشست روز یکشنبه تاکید کرد که نیروهایش در تشکل‌ها و نیروهای مختلف در بالاترین سطح آمادگی رزمی، روحی و لجستیک برای پاسخ به حمله اسرائیل به بندر حدیده قرار دارند و فرماندهی نظامی تمامی گزینه‌ها و احتمال‌ها را بررسی کرده، نقاط ضعف دشمن صهیونیستی را با دقت مشخص و تمامی عوامل و تاکتیک‌های درگیری را تعیین کرد و در حال حاضر منتظر دستورات بالاتر برای وارد آوردن حملات دردناکی به عمق اراضی اشغالی است.

از سوی دیگر برخی منابع آگاه نظامی به روزنامه الاخبار گفتند: حمله به سکوهای گاز مایع رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه و کمک‌های نفتی ویژه و مخازن نفت در بنادرش به ویژه در اشدود، حیفا و دیگر مناطق با همکاری محور مقاومت رصد شدند.

این منابع در ادامه نیز احتمال دادند که عملیات‌ها علیه اهداف استراتژیکی که نیروهای صنعا آنها را رصد کرده، به صورت مشترک میان نیروهای یمنی و مقاومت عراق انجام شود.  

در حالی که انتظار می‌رود یمن به رژیم صهیونیستی پاسخ دهد، برخی منابع در صنعا اعلام کردند که عربستان میانجیگری دوباره ایران با انصارالله را خواستار شده است، در این رابطه طرف سعودی در گفت‌وگوی تلفنی «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه خود با «عباس عراقچی» همتای ایرانی او، میانجیگری ایران نزد صنعا برای جلوگیری از انجام این پاسخ را خواستار شد.

با توجه به اینکه عربستان یکی از مهمترین خطوط آمریکا برای دفاع از رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود و در حال حاضر میان تهدیدهای یمن به حمله به هر کشوری که مانع از عملیاتش شود و تلاش آمریکا برای حمایت از دشمن صهیونیستی گیر کرده، این رایزنی عربستان حاکی از نگرانی‌ها از پیامدهای حمله یمن به رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha