• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403060703885
  • خبرنگار : 71516

پس از حملات پهپادی حزب‌الله؛ ارتش صهیونیستی در حال بررسی غیرفعال کردن سیستم «تل شمایم» است

پس از حملات پهپادی حزب‌الله؛ ارتش صهیونیستی در حال بررسی غیرفعال کردن سیستم «تل شمایم» است

رسانه‌های عبری گزارش دادند ارتش رژیم صهیونیستی در حال بررسی توقف فعالیت سامانه شناسایی «تل شمایم» در پی اصابت پهپاد حزب‌الله لبنان به آن است.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های عبری امروز -چهارشنبه- گزارش دادند ارتش رژیم صهیونیستی در حال بررسی توقف فعالیت سامانه بالون شناسایی و هشداردهنده «تل شمایم» ​​پس از اصابت پهپاد حزب‌الله لبنان به آن است.

به گزارش این رسانه‌ها به نظر می‌رسد که سیستم بالون تشخیص و هشدار تل شمایم در معرض آسیب است و هزینه و مدت تعمیر آن غیر منطقی است.

ارتش اشغالگر در حال بررسی توقف فعالیت سامانه شناسایی «تل شمایم» است
پهپاد حزب‌الله لبنان

به ادعای نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، بالون تل شمایم، قدرتمندترین و برترین سکو برای جمع آوری اطلاعات و بزرگترین در نوع خود در جهان است و چیزی شبیه به آن در کل خاورمیانه وجود ندارد. این سامانه طی چندین سال در قالب یک برنامه مشترک در وزارت جنگ این رژیم و آژانس دفاع موشکی ایالات متحده توسعه یافت. از آمریکا به صورت جدا شده در کانتینرها حمل و توسط تیم‌های تخصصی آمریکایی مونتاژ شد.

نام خارجی آن «SKY DEW» است و در زبان عبری به «تل شمایم» یا «شبنم آسمان» معروف است. در منطقه ایلانیا مستقر است. این سامانه بر اساس سیستم Aerostat (HAAS) عمل می‌کند و برای ارائه هشدارهای اولیه در مورد حملات موشکی دوربرد و حملات پهپادهای دوربرد طراحی شده است. این سامانه قادر است تهدیدات مختلف را در سطوح راه دور یا پایین شناسایی کند.

این بالون مجموعه‌ای از سیستم‌های اطلاعات الکترونیکی شامل ده‌ها سیستم الکترواپتیکی، رادارهای دوربرد، سیستم‌های اطلاعاتی سیگنال‌ها و تجهیزات ارتباطی فعال و غیرفعال را حمل می‌کند. همچنین اهداف را در ارتفاعات کم و در دره‌ها ردیابی می‌کند.

رسانه‌های عبری پیشتر به نگرانی مقامات صهیونیست از پهپادهای پیشرفته حزب‌الله لبنان اشاره کرده بودند.

پیشتر شبکه‌ ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد: پهپادهای مسلح حزب‌الله تهدیدی هستند که سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل قادر به مقابله با آنها نیستند.

همچنین رسانه‌های عبری گزارش دادند: یک سرباز اسرائیلی در نتیجه حمله پهپاد حزب‌الله به مناطقی در شمال فلسطین اشغالی زخمی شد.

این رسانه‌ها اشاره کردند که این سرباز بر اثر حمله پهپاد انتحاری که در شهرک بیت هیلل در منطقه اسبع الجلیل اصابت کرد، مجروح شد.

یک پایگاه نظامی اشغالگران در منطقه بیت هلل وجود دارد که حزب‌الله در طول ماه‌های گذشته بارها موفق شده است آن را با راکت و پهپاد هدف قرار دهد.

از زمان جنگ غزه، حزب‌الله لبنان حملات موشکی و پهپادی زیادی را در راستای حمایت از مردم غزه و پشتیبانی از مقاومت فلسطین به شمال سرزمین‌های اشغالی انجام داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۷ ۱۶:۱۱

حزب‌الله لبنان و حوثی ها وانصارلله و حماس با ایران اسلامی از جانب خداوند قهار جبار منتقم مقرر ومبعوث برای کوبیدن ونابودی اسرائیل هستند که در آیه 176سوره اعراف خبر داده شده است و إذ تأذن ربک لیبعثن علیهم الی یوم القیامة من یسموهم سوالعذاب..