• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403060703880
  • خبرنگار : 50214

مدیر کل ثبت اسناد و املاک یزد عنوان کرد:

نقش بی‌بدیل قوانین «حدنگار» و «الزام به ثبت رسمی» در شفافیت وضعیت املاک

نقش بی‌بدیل قوانین «حدنگار» و «الزام به ثبت رسمی» در شفافیت وضعیت املاک

ایسنا/یزد مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت‌: قانون جامع حدنگار در راستای کاداستر تمامی اراضی و املاک و قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در شفافیت وضعیت املاک، نقش بی‌بدیلی دارند.

«مهدی اقبال» در این خصوص اظهار کرد: «قانون جامع حدنگار» مصوب سال ۱۳۹۳ و «قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» که در ادامه و تکمیل قانون حدنگار در حوزه املاک تصویب و از سوم تیرماه امسال لازم الاجرا شده در شفافیت وضعیت املاک نقش بی بدیلی دارند.

وی افزود: اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول موجب سهولت در امور و کاهش هزینه های مردم است و در این زمینه به تعامل خوب کانون سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی و اتحادیه مشاورین املاک نیاز است.

مدیر کل ثبت اسناد استان ادامه داد: اداره کل ثبت اسناد به عنوان یک دستگاه خدمت رسان به مردم در حوزه های مختلف نیازمند سیاستها و برنامه های سازمان ثبت را در اجرای قانون جامع حدنگار و آثار مثبت آن دنبال کرده و امروز هم با جدیت در حال پیگیری اجرای قانون الزام است.

اقبال تصریح کرد: ساماندهی نقل و انتقال اسناد عادی در کشور و همچنین ساماندهی مشاورین املاک که صف اول مراجعات مردمی در نقل و انتقال محسوب می شوند از مزایای اجرای «قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی ثبت اسناد استان، عضو شورای قضای یزد با بیان اینکه قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول ، قانون جامعی در راستای شفافیت و مبارزه با فساد در حوزه اراضی و املاک است، تأکید کرد: اجرای این قانون ،نیازمند تعامل و هماهنگی ۳ ضلع کانونهای سردفتری، ادارات کل ثبت استانی و مشاروان املاک است که در استان یزد همدلی خوبی میان این مجموعه ها وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha