• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403060703863
  • خبرنگار : 50038

در ششمین روز از هفته دولت رقم خورد؛

افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های تجاری شهرداری ملایر

افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های تجاری شهرداری ملایر

ایسنا/همدان عملیات اجرایی پارک محله‌ای مسکن مهر به مساحت ۶۰۵۰ متر مربع با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان با حضور نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و شهردار ملایر و جمعی از مسئولین اجرایی در ششمین روز از هفته دولت آغاز شد.

 مجید فرجی  شهردار ملایر  چهارشنبه ۷ شهریور در این آیین با بیان اینکه ۱۴ سال از ساخت مسکن مهر می‌گذرد اما هنوز زیرساخت‌های لازم در این منطقه فراهم نشده است، اظهار کرد: به همین منظور با هماهنگی اداره اوقاف و و اداره مسکن و شهرسازی این زمین در اختیار شهرداری قرار گرفت.

فرجی افزود: قرار است در این زمین یک پارک محلی به وسعت ۶۰۰۰ متر مربع احداث شود که دارای زمین چمن مصنوعی نیز هست و تلاش می‌کنیم ظرف شش ماه به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این مجموعه یک مسجد، کتابخانه و میدان تره‌بار با پیشرفت فیزیکی قابل توجه در حال احداث است که با افتتاح آنها سطح خدمات‌دهی به شهروندان تا حد قابل توجهی افزایش می‌یابد.

در ادامه افتتاح کانال برای جمع‌آوری آب‌های سطحی در بلوارهای محمد ملایری، حاج طوسی و میدان انقلاب با متراژ تقریبی ۲۵۰۰ متر طول و با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان با حضور مسئولین به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شهردار ملایر در حاشیه این افتتاحیه با بیان اینکه بحث کانال‌های سطحی یکی از معضلات شهر ملایر در بحث مدیریت بحران آبها به شمار می‌رود، گفت: برای رفع این مشکلات مشاور متخصص گرفتیم و موضوع به صورت ویژه و دقیق محاسبه و بررسی شد.

وی با بیان اینکه فاز اول این پروژه یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آن محسوب می‌شود بحث اجرای کانال‌های آب‌های سطحی و خیابان‌های اطرافش است که طی سه سال اخیر به انجام رسیده است و نقش مهمی در مدیریت آقای سطحی شهر ملایر ایفا می‌کند.

شهردار ملایر با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان برای بحث کانال‌های آب‌های سطحی شهر ملایر هزینه شده است، افزود: با افتتاح این پروژه در بارندگی‌های فصل پاییز و بهار سال آینده مشکل خاصی نخواهیم داشت.

در ادامه آیین کلنگ‌زنی پروژه تجاری و پارکینگ طبقاتی خیابان سعدی، به مساحت ۳۲۰۰ متر مربع و ۲۵ هزار متر مربع بنا با اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومان به همت شهرداری و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برگزار شد.

شهردار ملایر در حاشیه آغاز عملیات اجرایی این پروژه با بیان اینکه طی سه سال گذشته تعیین تکلیف ملک راستان، جزو مطالبات شهروندان بوده است، گفت: درهمین راستا کارگروه خاصی تشکیل و مسائل اقتصادی پروژه به‌صورت ویژه ارزیابی شد.

افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های تجاری شهرداری ملایر

فرجی خاطرنشان کرد: در نهایت با توجه به وضعیت و استقرار پلاک مورد نظر  و به‌منظور رفع گره‌های ترافیکی شهر ،مقرر شد سه طبقه از این پروژه به پارکینگ اختصاص یابد و همچنین یک مرکز پزشکی مجهز و یک طبقه کاملا تجاری در این پروژه احداث شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۱۰ میلیارد تومان برای طراحی این پروژه در نظر گرفته شده است، گفت: این پروژه دارای سرمایه‌گذار بخش خصوصی بوده و یک ابر پروژه برای شهرداری محسوب می‌شود.

فرجی یادآور شد: برای رفع گره‌های ترافیکی طرحی تدوین و به مشاور ارجاع شده که در دهه فجر افتتاح می‌شود، همچنین در داخل خیابان بروجرد پارکینگی به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع به مجموع پارکینگ‌های شهر ملایر افزوده می‌شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیزدر این آیین با تاکید بر اینکه در بحث ترافیک باید فرهنگ‌سازی شود، گفت: بافت شهر ملایر قدیمی است، از طرفی طی سال‌های اخیر با افزایش تعداد خودروها مواجه شده‌ایم، همین امر می‌طلبد که در تمام پروژه‌ها، بحث پارکینگ ویژه لحاظ شود.

احمد آریایی‌نژاد تصریح کرد: انتظار داریم شهرداری و سایر ارگان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی به سمت تمرکززدایی از مرکز شهر بروند، چرا که در حال حاضر اکثر پروژه‌های مهم در مرکز شهر استقرار یافته و سبب مشکلات ترافیکی شده است.

در ادامه فرماندار ملایر با بیان اینکه در طول ۳۰ ماه گذشته بحث «منظومه تجاری» به‌ صورت ویژه مورد بررسی و مطالعه تیم مدیریتی شهرستان قرار گرفته است، گفت: بازار سنتی ملایر، زمانی محور اقتصادی شهر بود اما اکنون نیاز مردم می‌طلبد که املاک تجاری مدرن دیگری در سطح شهر احداث شود.

سلمان اسماعیلی اظهار کرد: ملک راستان موقعیت مطلوبی دارد، همچنین به واسطه نیاز امروز شهروندان و خرید محصولات مورد توجه خانواده‌ها، این پروژه تجاری در این منطقه تعریف شد و با توجه به سه طبقه پارکینگی که در آن احداث می‌شود، به‌طور قطع مشکل ترافیکی این خیابان رفع خواهد شد.

افتتاح مغازه‌های تجاری میدان بهارستان، به همت شهرداری ملایر

افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های تجاری شهرداری ملایر

افتتاح مغازه‌های تجاری میدان بهارستان، به همت شهرداری ملایر، گام دیگری برای رونق اقتصادی شهر به شمار می‌رود که امروز محقق شد. در این پروژه ۱۱ باب مغازه تجاری واقع در میدان بهارستان به مساحت ۱۹۰۰ متر مربع، با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان با حضور مسئولین مورد افتتاح قرار گرفت.

شهردار ملایر در حاشیه این آیین گفت: زمینی که در آن قرار گرفته است قبلا به عنوان انبار استفاده می‌شد، با توجه به موقعیت مناسب این ملک در میدان بهارستان، تصمیم گرفتیم به منظور تامین منابع مالی پروژه عمرانی شهرداری، این پروژه را احداث کنیم.

فرجی بیان کرد: مقرر شده از محل فروش ۱۱ باب مغازه احداثی، اعتبار لازم برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اقدام شهرداری ملایر فراهم شود.

در ادامه روند افتتاح پروژه‌های هفته دولت، سایت بی‌تی‌اس همراه اول گلستان به همت اداره مخابرات ملایر با اعتبار بیش از دو میلیارد تومان، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha