• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403060703853
  • خبرنگار : 50295

در مورد لانگ کرونا چه اطلاعاتی دارید؟

در مورد لانگ کرونا چه اطلاعاتی دارید؟

ایسنا/زنجان یکی از مولفان کتاب «از تشخیص تا درمان رهایی از افسرده‌خویی» گفت: این کتاب به عوامل افسرده‌خویی و به علل افسردگی، نظریه‌های تبیین علل افسردگی، الگوها و درمان‌های اختلال و ... اشاره دارد.

اباذر چراغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به انتشار کتاب «از تشخیص تا درمان رهایی از افسرده‌خویی»، اظهار کرد: بعد از دوران ویروس کرونا هنوز هم  بسیاری از افراد در سراسر جهان از آثار این ویروس رنج می‌برند. نزدیک به پانصد میلیون انسان دچار سندرم بعد از کرونا یا لانگ کرونا شده‌اند.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد یکی از علایم خطرناک آثار لانگ کرونا، افسرده‌خویی است، فرد غمگین علائمی همچون بی‌میلی به زندگی، سوگ طولانی‌مدت، بی‌میلی به غذا و ... را دارد و به مرور زمان این افسرده خویی فرد را می‌تواند از پا در آورده و مکانیسم دفاعی بدن را ضعیف کند که منجر به سایر بیماری‌های جسمی نیز می‌شود.

مولف کتاب «از تشخیص تا درمان رهایی از افسرده‌خویی» تصریح کرد: در تلاش بودیم تا در مورد تشخیص و درمان  افسرده‌خویی و آگاهی عموم جامعه از این بیماری کتابی را تألیف کنیم تا در دسترس عموم مردم جامعه باشد تا در رابطه با افسرده‌خویی، شناخت علائم آن و نحوه درمانش آگاهی داشته باشند. همچنین جامعه هدف این کتاب افراد مبتلا به افسرده‌خویی بوده و مطالعه آن جنبه پیشگیری داشته و تمام افراد جامعه هر چقدر آگاهی بیشتری نسبت به علائم بیماری داشته باشند، راحت‌تر می‌توانند با این بیماری مقابله کنند.

چراغی خاطرنشان کرد: کتاب «از تشخیص تا درمان رهایی از افسرده خویی» به عوامل افسرده‌خویی و به علل افسردگی، نظریه‌های تبیین علل افسردگی، الگوها و درمان‌های اختلال، آثار و آسیب‌های افسرده‌خویی، راهکاره‌های درمانی افسرده‌خویی، درمان افسرده خویی در زندگی زناشویی اشاره دارد.

به گزاشر ایسنا، کتاب «از تشخیص تا درمان رهایی از افسرده‌خویی» توسط انتشارات جهاددانشگاهی استان زنجان منتشر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha