• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060703848
  • خبرنگار : 50642

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان صمت خراسان رضوی خبرداد

تشدید نظارت‌ تیم‌های بازرسی بر لوازم تحریر از نیمه شهریور ماه

تشدید نظارت‌ تیم‌های بازرسی بر لوازم تحریر از نیمه شهریور ماه

ایسنا/خراسان رضوی بخشعلی بیاتی قله‌زو گفت: با توجه به اینکه استقبال مردم از خرید لوازم تحریر و لوازم مدرسه، عمدتا از ۱۵ شهریور ماه صورت می‌گیرد، نظارت تیم‌های بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صمت استان خراسان از نیمه شهریور ماه تشدید می‌شود.

بخشعلی بیاتی قله‌زو در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: با توجه به اینکه هر ساله به دلیل نزدیک شدن فصل بازگشایی مدارس، خریدهای مختلف افزایش پیدا می‌کند و خرید لوازم مدرسه از جمله لوازم تحریر، کیف، کفش و مانتو و شلوار رونق می‌گیرد، قیمت‌ آن‌ها در خردادماه تعیین و ابلاغ شده است و در تمامی نواحی آموزش و پرورش بر اساس نرخ‌گذاری صورت گرفته، در حال اعمال است و خوشبختانه تاکنون در خصوص پوشاک مدارس که مشمول قیمت‌گذاری بوده است، تخلفی مشاهده نشده است.

وی اظهار کرد: از آنجا که لوازم تحریر از سمت تولیدکنندگان داخلی، واردات خارجی و بعضا قاچاق عرضه و تامین می‌شود، در برخی اوقات کالاهای غیر متعارفی که با فرهنگ جمهوری اسلامی ایران سنخیت ندارد، وارد بازار می‌شود. بنابراین نظارت‌های لازم در این بخش به کمک اتحادیه مربوطه درحال انجام است و تخلفات را ارائه می‌دهند.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صمت استان خراسان رضوی ادامه داد: نظارت تیم‌های بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صمت استان در خصوص لوازم تحریر از ۱۴ الی ۱۵ شهریور ماه تشدید می‌شود، زیرا استقبال مردم از این موارد معمولا از نیمه شهریورماه به بعد است، به همین دلیل نظارت‌های دقیق‌تر و بیشتری را می‌طلبد. در حوزه سرویس مدارس هم نظارت‌های لازم آغاز شده است و گشت‌های مشترکی با افراد ذی‌ربط در اداره کل آموزش و پرورش تعبیه شده است که برای بهبود رفت‌وآمد دانش‌آموزان و جلوگیری از نرخ‌های نامتعارف است. باتوجه به چنین نظارت‌هایی حدود ۱۰ الی ۱۵ پرونده تخلف با ارزش ریالی حدود چند میلیارد ثبت شده که برای رسیدگی به تعزیرات ارسال شده است.

بیاتی قله‌زو در خصوص نظارت بر شهریه مدارس گفت: شهریه مدارس یکی دیگر از مواردی است که اداره کل صمت با دیگر نهادهای مربوط بر آن نظارت دارند. این نظارت‌ها امسال به طور جد درحال پیگیری است. این امر به این دلیل است که شهریه مدارس با یکدیگر یکسان نیستند و شهریه بر اساس امکانات، الگوها و خدمت‌رسانی آن‌ها تعریف می‌شود. در این بخش هم تخلفات جزئی در مدارس غیرانتفاعی صورت گرفته است که در حال پیگیری قرار دارد. البته شایان ذکر است که عمده شکایت‌های ما در خصوص مدارس دولتی است که هیچگونه حق‌الزحمه‌ای را برای ثبت‌نام مدارس نباید دریافت کنند و متاسفانه تخلف در این موضوع به وفور مشاهده شده و درحال پیگیری است. 

وی افزود: رسیدگی به تخلفات در مدارس غیرانتفاعی از زمانی آغاز می‌شود که برای دانش‌آموزان کلاس‌های فوق‌العاده و ویژه برگزار می‌کنند و اگر تعداد ساعت و کلاس لازم برای دانش‌آموزان برگزار نشود، آنگاه تخلف رخ می‌دهد و در دست اقدام قرار می‌گیرد.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صمت استان خراسان رضوی گفت: علاوه بر این موارد همکاران ما در اداره کل صنعت، معدن و تجارت در خصوص نظارت بر حمل‌ونقل اربعین و دهه پایانی صفر در حال تلاش هستند و تاکنون با نظارت‌های خود، دستاوردهای خوبی را کسب کرده‌اند. در اربعین طرح نظارت حمل‌ونقل مشهد به مهران در دستور کار بوده است و اکنون در بخش‌های مختلف برای دهه پایانی صفر نظارت‌ها درحال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha