• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403060703847
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

امحاء ۴۰ تن کود غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد

امحاء ۴۰ تن کود غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد
عکس خبر تزئینی است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرشرکت حمایتی کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی سال جاری ۴۰ تن کود غیرمجاز قاچاق از سطح بازار استان کشف و امحا شد.

سید علی لاهوتی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه ۷۵۰ کیسه انواع کود غیرمجاز در سطح استان کشف و ضبط شد، افزود: بیشتر این میزان کود قاچاق در سال گذشته بوده که پس از کشف در بازار طی چندین مرحله، ارزیابی از سوی کارشناسان و تشخیص غیرمجاز بودن و اخذ مجوز از مراجع مرتبط امسال امحا شدند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از کودهای غیرمجاز افزون بر اینکه کمکی به بهبود کمی و کیفی گیاه نمی کند به خاک هم آسیب می زند، اظهار کرد: با سودجویان توزیع کودهای غیرمجاز در این استان برخورد می شود.

مدیرشرکت حمایتی کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سودجویان در اقدامی ماهرانه کودهای قاچاق را در کیسه های مربوط به شرکت پشتیبانی جهاد کشاورزی جاسازی کرده بودند، خاطرنشان کرد: پس از ارزیابی محصولات کشف شده از سوی کارشناسان مشخص شد که این محصولات قاچاق و بی کیفیت است.

لاهوتی همچنین از تشکیل سه پرونده برای سه متهم و سودجوی بازار سیاه نهاده کشاورزی کود در سه شهرستان کهگیلویه، چرام و بویراحمد خبر داد و تصریح کرد: تعدادی پرونده دیگر در حال بررسی است. شرکت خدماتی حمایتی جهاد کشاورزی به همراه پلیس اقتصادی با توزیع کنندگان غیرمجاز براساس قانون برخورد می کند.

وی ادامه داد: سودجویان بازار سیاه نهاده های کشاورزی کود افزون بر توقیف محصولات، طبق قانون تعزیرات نیز جریمه می شوند.

مدیرشرکت حمایتی کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از بهره برداران حوزه کشاورزی خواست نهاده کشاورزی کود را تنها از فروشندگان مجاز و کارگزاری های مورد تایید شرکت پشتیانی نهاده های کشاورزی خریداری کنند تا از سلامت آن اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۱۰ ۰۰:۲۹

چرا إمحاشون کردین آخهههه خب اینو میادین به کشاورزی بیچاره بهتر نبود؟