• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403060703720
  • خبرنگار : 50046

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان:

۱۰۳ درصد درآمدهای وصولی دولت در خراسان شمالی محقق شد

۱۰۳ درصد درآمدهای وصولی دولت در خراسان شمالی محقق شد

ایسنا/خراسان شمالی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سال گذشته موفق به کسب ۱۰۳ درصد عملکرد وصول درآمدها شد که عددی معادل ۲۲۰۱ میلیارد تومان در استان محقق شد.

مرتضی بهزادفر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وضعیت منابع و مصارف در سال ۱۴۰۲ در استان به تشریح عملکرد حوزه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پرداخت و افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی براساس قانون نظام کلان کشوری در سال ۱۴۰۲ مکلف به وصول میزان ۲۱۴۸ میلیارد تومان درآمد بود که برای چندمین سال متوالی عملکرد وصول درآمدهای ما بیش از رقم مصوب در قانون بود و موفق شدیم ۱۰۳ درصد عملکرد وصول درآمدها را داشته باشیم که عددی معادل ۲۲۰۱ میلیارد تومان در استان محقق شد.

بهزادفر با اشاره به اینکه مجموعه‌ای از پایه‌های درآمدی وجود دارد که بخشی قابل توجهی از آن مربوط به مالیات است، گفت: از ۲۲۰۱ میلیارد تومان درآمد وصولی محقق شده در استان حدود پنج درصد آن مربوط به مالیات مشاغل است.

وی اضافه کرد: بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان از درآمد وصولی مربوط به مالیات اشخاص حقوقی، غیر دولتی، شرکت‌ها و صنایع استان است و بخش قابل توجهی مالیات از اشخاص حقوقی وصول می‌شود.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سال گذشته ۷۴۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مصارف هزینه‌ای برای حقوق و مزایای بالغ بر ۳۰۰۰ نفر از کارکنان ۲۳ دستگاه اجرایی مشمول نظام بودجه استانی پرداخت کرد که بصورت ۱۰۰ درصد محقق شد.

بهزادفر اظهارکرد: خوشبختانه براساس گزارش‌ها فرآیند جذب اعتبارات عمرانی در استان بسیار مطلوب بود و مطابق سال‌های گذشته که اعتبارات به طور کامل جذب شد امسال نیز شاهد جذب کامل اعتبارات خواهیم بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای گفت: در سال گذشته برای تامین اعتبار اجرای پروژه های عمرانی در استان ۲۱۸۴ میلیارد تومان مصوب شد که معادل ۶۲ درصد آن تخصیص یافت و بخش قابل توجهی از این اعتبار معادل ۹۳ درصد این اعتبارات به صورت نقدی تخصیص یافت و در اختیار دستگاه‌ها در قالب نظام توزیع منابع قرار گرفت.

بهزادفر با بیان اینکه به لحاظ تقویم عملکردی استان و سال مالی از جهت مصارف و منابع اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای تا پایان شهریور ماه خواهد بود که بنابراین هنوز برای جذب اعتبارات فرصت باقی است، افزود: مابقی این اعتبار تا پایان شهریور ماه و پایان سال مالی به طور کامل محقق خواهد شد.

وی افزود: لایحه بودجه قانون مجلس شورای اسلامی مراحل تنظیم و فرآیند تصویب را طی می کند و اعداد مصوب در قانون در حقیقت پیش‌بینی‌هایی برای سال آینده برای تحقق موضوعات و تخصیص این اعتبارات برای هزینه‌های جاری و اجرای پروژه عمرانی است.

بهزادفر با بیان اینکه تدوین لایحه بودجه سال آینده را پیش رو داریم، گفت: این امر در سطح ملی در سازمان برنامه و بودجه کشور شروع می شود و امسال اتفاق مثبتی که افتاده است، استان خراسان شمالی نیز به عنوان یک استان منتخب در کارگروه های ذیل تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۴ انتخاب شده و این در کنار حضور دو نماینده استان عضو کمیسیون برنامه و بودجه استان می تواند در بهبود وضعیت منابع ما نسبت به سال های گذشته موثر و کمک کننده باشد.

وی اظهارامیدواری کرد: ستاد تدوین لایحه بودجه کارگروه هایی دارد که عضویت خراسان شمالی در یکی از این کارگروه های مهم لایحه بودجه نقطه قوتی است که امیدواریم با کمک همه مدیران و نظرات مشورتی، اثربخشی موثر در بودجه استان داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha