• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403060703712
  • خبرنگار : 50444

تاکید اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد بر توسعه فضای سبز و حمل‌ونقل عمومی

تاکید اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد بر توسعه فضای سبز و حمل‌ونقل عمومی

ایسنا/خراسان شمالی اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد بر ضرورت توجه به فضای سبز شهری و واگذاری خدمات حمل و نقل عمومی تأکید کردند.

یکصد و هشتاد و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بجنورد برگزار و در آن به موضوعات مختلف از جمله ساخت مسجد در پارک شهروند، جابجایی وسایل بازی کودکان، واگذاری ون‌های عمومی، حسابرسی از شهرداری، توجه به درآمدزایی و... اشاره شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم، یاد و خاطره شهدا، امام راحل و به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر، شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی و شهیدان خدمت و دولت را گرامی داشته و هفته گرامیداشت دولت را تبریک گفت.

جمشید عین‌بیگی در ادامه از تلاش‌های شبانه روزی دست اندرکاران و موکب داران و پرسنل شهرداری بجنورد در برگزاری اربعین حسینی و خدمات رسانی به زائران حسینی تقدیر کرد.

وی در این جلسه به دیدار ریاست جمهور و اعضای کابینه دولت با رهبر معظم انقلاب اشاره و بیان کرد: امید است دولت جدید با شعار وفاق ملی با استفاده از منویات مقام معظم رهبری در مسیر توسعه و پیشرفت کشور اسلامی و توجه ویژه به جامعه نخبگان و پرورش مدیران آینده نظام گام بردارد.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در ادامه و در جمع اصحاب رسانه ضمن انتقاد از برخی اظهار نظرها، گفت: تخریب اعضای شورا را به پروژه تبدیل نکنیم و اگر نسبت به آبادانی شهر بجنورد و استان خراسان شمالی دغدغه داریم با ارائه پیشنهاد و انتقاد سازنده جهت تسریع آبادانی شهر کمک کنیم.

عین‌عیگی در ادامه افزود: هر زمان رسانه‌ها و مردم صلاح بدانند، اعضای شورای اسلامی شهر آماده ارائه عملکرد خود برای پاسخگویی و شفاف سازی طبق بضاعت موجود هستند و از شنیدن هر نوع انتقاد یا پیشنهاد سازنده استقبال می‌کنیم.

وی در پایان ضمن دعوت از اصحاب رسانه جهت کمک به آبادانی شهر بجنورد، گفت: هنگام نوشتن هر نوع مطلبی علیه نمایندگان مردم در شورای شهر کمی تفکر و تحقیق کنیم تا مبادا بجای انتقاد، کسی را تخریب کنیم.

اعظم السادات افشین فر عضو شورای اسلامی شهر بجنورد همچنین در نطق پیش از دستور خود به پروژه ساخت مسجد در پارک شهروند اشاره و از مواضع برخی در این خصوص و همچنین روند جمع آوری وسایل بازی کودکان توسط شهرداری ابراز گلایه کرد و گفت: این پروژه در سالیان گذشته و دوره های گذشته جزو مصوبات بوده و اعتباراتی نیز در بودجه در نظر گرفته شده بود که به دلایلی اجرایی نشده که در دوره ششم با همت شورا و شهرداری پروژه اجرایی شد و امید است تا پایان دوره ششم به بهره برداری برسد.

وی در بخش دوم نطق خود پیشنهاد کرد با توجه به استقبال خوب بانوان از تنها پارک ویژه بانوان، ساعت حضور بانوان در پارک آفرینش دو ساعت افزایش یابد.

شهردار بجنورد در پاسخ به نطق عضو شورای اسلامی شهر بجنورد بیان کرد: اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر بجنورد الزام آور و جزو وظایف شهرداری است و پروژه احداث مسجد در پارک شهروند با اعتبارات در نظر گرفته شده در بودجه ۱۴۰۳ آغاز شده و برای اجرای این پروژه محل بازی کودکان به مکان دیگری در محل پارک جانمایی و جابجا شده که به غلط جمع آوری انعکاس داده شده و باعث گلایه شهروندان شده‌است.

سید محمد علی کشمیری در ادامه افزود: پارک بانوان توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد رصد می‌شود علاوه بر تذکر به راهبر در خصوص گلایه شهروندان در خصوص نظافت و مراقبت ورود و خروج در ساعت استفاده بانوان، در حال برنامه ریزی برای افزایش ساعت‌های استفاده بانوان در طول هفته و همچنین اختصاص روزهای جمعه به بانوان هستیم.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر بجنورد در نطق پیش از دستور، برگزاری جلسات و گزارش حسابرسی شهرداری را اقدامات ارزنده این دوره در طول دوره‌های شورای اسلامی شهر بجنورد برشمرد و دو پیشنهاد در حوزه عمران ارائه کرد.

سید محسن موسوی در تکمیل پیشنهادات بیان کرد: نیاز است شهرداری بجنورد، پروژه‌های عمرانی را در حوزه آسفالت با نگاه عدالت محور و تاسیسات سنگ شکن را با نگاه درآمد زایی و مدیریت توزیع، پیگیری کند.

علی اربابی رئیس کمیسیون توسعه عمران و خدمات شهری شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در نطق پیش از دستور خود از عدم واگذاری ون‌های عمومی به بخش خصوصی ابراز گلایه کرد و گفت: دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور برای شهر بجنورد با دیگر شهرها متفاوت است و شرایط جدید نحوه واگذاری را دچار اشکال کرده و هیچ گونه توجیه و مشوقی برای بخش خصوصی ندارد و نیاز است شهردار بجنورد در سفر به تهران این موضوع را به صورت ویژه پیگیری کند.

در ادامه نسبت به قرائت نامه‌های رسیده و مصوبات کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر بجنورد اقدام و مقرر شد جلسه رسمی بعدی شورای اسلامی شهر بجنورد پس از پایان ایام ماه صفر و برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha